اجرای طرح روز بدون کیف در مدارس بیرجند

بهدانی گفت: طرح روز بدون کیف در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در دوره‌ی اول و دوم ابتدایی در تمام مدارس شهرستان بیرجند برگزار می شود.

مجید بهدانی-رئیس آموزش و پرورش بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح روز بدون کیف با هدف حذف کیف‌های سنگین در بیرجند اجرا می شود.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله اهداف این طرح می توان به تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری، ارتقای توان علمی دانش‌آموزان، انجام فعالیت‌های مهارت‌محور و مهارت‌های زندگی مانند پژوهش و تحقیق، مدیریت زندگی، مصرف بهینه، مشورت و همفکری با گروه همسالان اشاره کرد.

بهدانی ادامه داد: طرح روز بدون کیف در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه به صورت هماهنگ در تمام مدارس ابتدایی شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش بیرجند در ادامه گفت: طرح روز بدون کیف با ایجاد یک محیط اثربخش، پویا و جذاب یادگیری دانش‌آموزان را در تمام فرایندها و فعالیت‌های آموزشی‌تربیتی به عنوان یک عضو فعال و بانشاط درگیر خواهد کرد و دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های آموزنده و گروهی، از یکدیگر یاد خواهند گرفت و با انجام بازی‌ها و برنامه‌های هدفمند، از این روز به عنوان یکی از روزهای به یادماندنی دوران تحصیل خود یاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح در دوره‌ی اول و دوم ابتدایی، برای دانش‌آموزان اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در تمام مدارس شهرستان بیرجند به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

بهدانی با بیان اینکه طرح روز بدون برای تمامی دانش‌آموزان اعم از مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه اجرا خواهد شد، افزود: در این روز آموزش تعطیل نمی‌شود و مدارس بر اساس ساعت‌های تربیت، به انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مانند برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری ایستگاه داستان‌های قرآنی، آموزش آشنایی با کمک‌های اولیه، آشنایی با مشاهیر، مفاخر و مکان‌های تاریخی شهر بیرجند، برگزاری رادیو مدرسه، برگزاری مراسم صبحانه سلامت، برگزاری ایستگاه مراقبت از محیط زیست، برگزاری گفتمان تربیتی با استفاده از مجلات رشد، برگزاری تئاتر دانش‌آموزی، برگزاری نمایشگاه بازارچه تولیدات دانش آموزی، اجرای آزمایشات علوم، آشنایی با نجوم و ستاره شناسی و ... خواهند پرداخت.

وی عنوان داشت: این طرح تا به حال در استان‌های همدان، تهران و قزوین برگزار شده است و مهمترین برنامه این طرح افزودن نشاط و پویایی به مدارس ابتدایی شهرستان بیرجند، بهره‌مندی از خلاقیت مدیران، معاونین، معلمان، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش است.

کد خبر 1736647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha