سازش بیش از 32 درصد از دعاوی ارجاع شده به مراکز مشاوره انتظامی آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیش از 32 درصد از دعاوی ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ های انتظامی استان در مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: در مهر ماه سال جاری با تلاش نیروهای زحمت کش دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ های انتظامی استان، بیش از 32 درصد از دعاوی وارده به این واحدها منجر به سازش و مصالحه طرفین گردیده است که جای تقدیر دارد.

عتباتی افزود: لازم به ذکر است در هفت ماهه سال جاری در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ های انتظامی مرکز استان 67 درصد از این دعاوی منجر به سازش گردیده است.

وی گفت: به عبارتی از 5249 دعوی ارجاع شده 3499 فقره به مصالحه ختم شده است و این آمار سازش بالا نشان از ظرفیت این واحددها در تبیین فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاستن از بار کاری محاکم دارد که بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود برای اصلاح ذات البین، در راستای پیگیری سیاست های قوه قضائیه و دستگاه قضایی استان در تصمیماتی که در جلسات کمیته راهبردی قضایی انتظامی اتخاذ گردید، برای تعدادی از افسران نیروی انتظامی ابلاغ صلح یاری صادر گردیده است.

کد خبر 1736739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha