ظرفیت جذب ۵ هزار نخبه دانشگاهی در دولت فراهم شده است

بهادری جهرمی گفت: دولت در کنار جذب‌های آزمونی، فرایندی اختصاصی برای جذب نخبگان دانشگاهی تعریف کرده که با ارزیابی بنیاد ملی نخبگان تا سقف ۵ هزار نفر سهمیه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (11 آذر) در بخش دوم نشست صمیمی خود با دانشجویان دانشگاه بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغال دانشجویان، اظهار داشت: دولت در کنار جذب‌های آزمونی، فرایندی اختصاصی برای جذب نخبگان دانشگاهی تعریف کرده که با ارزیابی بنیاد ملی نخبگان تا سقف ۵ هزار نفر سهمیه داریم.


 بهادری جهرمی با بیان اینکه در بخش خصوصی با پیگیری دیگر دستگاه ها، امسال چهار هزار نفر از ورودی‌ها در بخش خصوصی بورس شده‌اند، افزود: تا سقف 40 واحد سرفصل ها هم مناسب سازی شد. 


 وی با بیان اینکه در سال جاری هنرستان‌هایی در جوار صنعت تعریف‌ شده است، افزود: در حوزه دانشگاه و مهارت‌آموزی هم به دنبال این هستیم که کارورزی‌ها را در کشاورزی، صنعت و ... تعریف کنیم تا اشتغال محقق شود. 


 سخنگوی دولت با اشاره به محرومیت ها در استان خراسان‌جنوبی، گفت: پنج خط انتقال آب تعریف شده که همزمان پیش می‌روند، که خط انتقال آب به خراسان جنوبی ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برای توسعه مناطق محروم به زیرساخت های آب،  برق و راه توجه ویژه شده است. 


وی با بیان اینکه عدالت محوری در نگاه دولت است، افزود: در پرداخت یارانه‌ها دهک‌های پایین میزان بیشتری یارانه دریافت می‌کنند و در پرداختی حقوق هم حداقل‌بگیرها مورد توجه قرار گرفته‌اند، سربازان ما هم اکنون چهار و نیم میلیون تومان و اگر متاهل باشند و در مرز خدمت کنند، بیشتر حقوق می گیرند. 

بهادری جهرمی با بیان اینکه در وام مسکن اگر کسی در شهرهای کوچک و روستاها باشد سود وام پنج درصد است، گفت: نگاه دولت به مناطق عدالت محور است.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ هم ادامه داد: میزان موجودی صندوق حمایت از خبرنگاران سه برابر شده و طی دو سال گذشته هزار میلیارد تومان به صندوق تزریق شده است؛ همچنین با پیگیری‌های انجام شده، تعداد بیمه‌های خبرنگاران ۲ برابر شده است.

وی از تربیت 2 هزار مربی قرآنی در کشور خبر داد و افزود: 25 هزار مربی هم مورد حمایت قرار گرفتند.

کد خبر 1736758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha