تعامل ارکان مسجد با امام جماعت پیش نیاز ارتقای روحیه دینداری نسل نو

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه انجام فعالیت های فرهنگی در غرب مازندران یک ضرورت است باید با توجه به بعد مسافت نمایندگی کانون های مساجد علاوه بر تنکابن درسایر شهرستان های غرب استان تقویت شود، گفت: همچنین تعامل ارکان مسجد با امام جماعت موجب ارتقای روحیه دینداری نسل نو می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمودعلیخانی-امام جمعه شهرستان رامسر در نشست با حجت الاسلام محمد ترابیان- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسب برای خدمت به انقلاب اسلامی بشمار می روند، اظهار کرد:کارفرهنگی در سنگر مسجد از برکات ویژه ای برخوردار است.

تعامل ارکان مسجد با امام جماعت پیش نیاز ارتقای روحیه دینداری نسل نو

وی بااشاره به کثرت مسجد در محلات شهری و روستایی استان مازندران، افزود: ارتباط قشر نوجوان و جوان با کانون های فرهنگی هنری مساجد یک امتیاز ویژه برای تقویت سنگر مسجد محسوب می شود.

حجت الاسلام علیخانی از پیوست هنری به عنوان یک فرصت برای جذب اقشار مختلف به مسجد یاد کرد و گفت: زمینه تربیت هنرمند متعهد در کانون های مساجد فراهم است.

وی به فعالیت منطقه ویژه کانون های مساجد در غرب مازندران اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی در غرب استان یک ضرورت است باید با توجه به بعد مسافت نمایندگی کانون های مساجد علاوه بر تنکابن درسایر شهرستان های غرب استان تقویت شود.

حجت الاسلام علیخانی ضمن تحسین فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: باید کانون های مساجد به عنوان اداره کل معرفی شود چراکه به طور مثال بیش از هزار و ۲۰۰کانون در سطح مازندران فعالیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی رامسر ، خواستار هم افزایی ارکان مسجد با امام جماعت مسجد تاکید کرد.

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان شد: به فرموده مقام معظم رهبری امام جماعت مدیر طبیعی مسجد محسوب می شود باید بچه های مسجد با تعامل امام جماعت مسجد زمینه ساز ارتقای تدین و روحیه دینداری در بین نسل نو باشند.

وی به همکاری شهرداری رامسر برای تقویت فعالیت های مسجدی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به همت شهردار رامسر مصلی نمازجمعه و مساجد این شهرستان به صورت بیست و چهارساعته فعالیت دارند و مسافران و گردشگران برای انجام اعمال عبادی در زمان حضور در رامسر مشکل ندارند.

کد خبر 1736759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha