بدون سانسور با سخنگو

دیدار سخنگوی دولت با دانشجویان خراسان جنوبی تحت عنوان «صدای جمهوری، بدون سانسور» با بیش از ۵۰ سوال و نکته از سوی دانشجویان خراسان جنوبی برگزار شد و بهادری جهرمی بدون سانسور به تعدادی از سوالات با توجه به زمان محدود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی بهادری جهرمی در یک نشست صمیمی تحت عنوان «صدای جمهور، بدون سانسور» به گونه ای وارد مراسم شد که همه در ابتدای ورود غافلگیر شدند.

بهادری جهرمی برای ورود به سالن درب پشتی سالن را برای ورود انتخاب و دانشجویان در لحظه غافلگیر شدند.

جمعیت زیادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه به محل سالن نشست آمده بودند به گونه ای که جای پا برای راه رفتن نبود از کوچک ترین فضا برای گذاشتن صندلی استفاده شده اما هنوز بسیاری از دانشجویان و خبرنگاران سرپا برای شنیدن مطالبات دانشجویان و پاسخ سخنگو با اشتیاق در سالن بودند.

در ابتدای این نشست لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند برای عرض خیر مقدم بالای سکو رفت و چند دقیقه ای کوتاه از قدمت دانشگاه بیرجند و از تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در خراسان جنوبی گفت.

بعد از رئیس دانشگاه بیرجند؛ بهادری جهرمی برای پاسخ به سوالات انشجویان به بالای سکو رفت. وی در همان ابتدا خطاب به دانشجویان گفت: لطفا همه صمیمی بنشینید تا هیچ دانشجوی از این جلسه خارج نشود ما برای شنیدن سوال همه دانشجویان آمده ایم، لطفا درب سالن را کسی نبندد.

در بخش اول این نشست بیش از ۴۰ نکته و سوال از سوی دانشجویان فعال دانشگاه مطرح شد که در ادامه سخنگوی دولت گفت در این زمان اندک، نمی توان به همه آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که گفت چرا شما اینترنت بدون فیلتر دارید و توئیت های خود را برای ما گلچین می کنید و ما نمی توانیم اینکار را بکنیم، گفت: من اینترنت دارم ولی در قالب قانون از آن استفاده می کنم، شما هم تلگرام و اینستاگرام دارید اما با پروکسی.

در این نشست که محمد قاسمی فرد- نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بالای سکو رفت و گفت: زبان دولت در اطلاع رسانی لکنت دارد و خدمات دولت درست برای مردم تبیین نمی شود، در این لحظه بهادری جهرمی با خنده از این حرف استقبال کرد و گفت این درست است اما شما واقعا لکنت ندارید و باید همکار من شوید، از همین جا چمدانت را ببندند تا راهی تهران شویم.

این دانشجو در سخنانش به صف اول سالن که همه مدیران ارشد استان بودند اشاره کرد و گفت: قرار بود دولت جوان گرا باشد اما جوانان دهه ۶۰ صف اول نیستند، اگر جوان گرایی بد است سخنگو دولت هم نباید جوان باشد، با این سخن سالن پر خنده شد و مدیران صف اول همه به یکدیگر نگاه کردند و خندیدند.

وی ضمن گلایه از رها شدن رسانه در این دولت گفت: در ارتباط با موضع فلسطین کشوری کنشگر هستیم اما در ارتباط با کشور عربستان دیپلماسی ما از ملتمسانه به عزتمندانه تبدیل شده است.

در این ادامه این نشست یکی از دانشجویان از حضور کمرنگ سخنگوی دولت در بین دانشجویان گلایه کرد که بلافاصله سخنگوی دولت گفت واقعا ۵۰ جلسه بدون تعارف با دانشجویان کم است؟

زهرا یزدانی- نماینده کانون های دانشگاه بیرجند هم گلایه کرد که چرا در تمدن سازی تنها مردم عادی باید حضور داشته باشند و فرزند مسئولان در این زمینه قدم رنجه نمی کنند؟

وی ادامه داد: وقتی دانشجویانی برای روزانه ۱۰۰ هزار تومان درخواست کار می دهند، چطور می توانند در تمدن سازی نقش داشته باشند؟

سخنگوی دولت حتی برای خروج از سالن از درب پیشنهادی دانشجویان خارج شد و به سوالات تعداد زیادی از دانشجویان در مسیر پاسخ داد.

کد خبر 1736779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha