گمرکات مازندران سومین واردکننده کالاهای اساسی به کشور 

جمشیدی گفت: طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری، گمرکات مازندران ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب در جایگاه دومین و سومین گمرک وارد کننده کالاهای اساسی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امیر جمشیدی-سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد : طی هشت ماهه سالجاری دومیلیون و ۸۶۷ هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۴ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۱ درصدی در وزن و ۸۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

گمرکات مازندران سومین واردکننده کالاهای اساسی به کشور 

وی ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی، گندم دامی، جو دامی و خوراک آماده دام را اقلام عمده کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران اعلام کرد.

جمشیدی میزان کل واردات هشت ماهه سال جاری را سه میلیون و ۴۱ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان از واردات از طریق گمرکات مازندران به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹۶ درصدی در وزن و ۷۱ درصدی در ارزش را نشان می دهد.

وی یادآورشد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت شامل ذرت دامی با ۵۶۶ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با۵۱۸ میلیون دلار، جو دامی با ۲۹۹میلیون دلار، وکک نفتی با ۵۴ میلیون دلار و گندم با ۳۰میلیون دلار  بوده است.

جمشیدی ۵ کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۶۰۲میلیون دلار، ترکیه با ۴۱۲میلیون دلار، روسیه با ۲۲۷ میلیون دلار، انگلستان با ۸۳ میلیون دلار و عمان با ۶۶ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: درآمد وصولی گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 1736885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha