اطلس امنیتی انتخابات خراسان جنوبی تدوین شد

طالبی گفت: اطلس امنیتی انتخابات خراسان‌ جنوبی تدوین و در شورای تامین تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمد رضا طالبی امروز (۱۱ آذر) در ستاد انتخابات خراسان جنوبی که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت دارد که ۵۰ هزار کیلومتر سکونتگاهی و بخش دیگر کویری و لم یزرع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ درصد از مساحت کل کشور را خراسان جنوبی به خود اختصاص داده یعنی سومین استان پهناور کشور، گفت: ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم، ۱۱ شهرستان و ۲۸ بخش، ۳۳ شهر، ۶۶ دهستان و سه هزار و ۵۷۱ آبادی که هزار و ۷۹۲ آبادی دارای سکنه و هزار و  ۷۷۹ آبادی هم به دلیل خشکسالی های پی در پی خالی از سکنه شده اند.

وی افزود: رتبه بیست و هشتم کشوری به لحاظ جمعیت را داریم اما وسعت استان زیاد است که این پراکندگی جمعیت نیازمند تردد بیشتر برای انتخابات و شعبات اخذ رای بیشتری است.

وی با بیان اینکه در استان ۸۳ هزار نفر اهل سنت همراه با نظام داریم، گفت: مردم خراسان جنوبی مردمی ولایتمدار هستند و در صحنه های سیاسی و انتخابات همواره استان اول و یا دوم بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بالاترین ضریب امنیتی را با وحود کویر گسترده داریم، به لحاظ اقتصادی، ۵۳ ماده معدنی و کانی با ارزش داریم و رتبه اول تولید زرشک و زعفران و رتبه های برتر در گل نرگس،   بادام، عناب، گیاهان دارویی و پسته را داریم.

وی افزود: پنج جلسه ستاد انتخابات را در مرکز استان داشته ایم و در شهرستان های بشرویه، فردوس، سرایان، زیرکوه و قاین هم ستاد انتخابات برگزار شده‌اند تا مشکلات رفع شود.

وی افزود: اطلس امنیتی انتخابات را تدوین و در شورای تامین تصویب شده است، تشکیل هیات بازرسی و هیات تبلیغات را هم داشته ایم.

طالبی تصریح کرد: کوچک ترین عقب ماندگی در روند اجرایی انتخابات نداشته ایم و حتی شعب شهرستانی و خودروها در حال مشخص شدن است.

وی گفت: چهار جلسه آسیب شناسی حوزه انتخابات قبل از ستاد انتخابات برگزار شد سه جلسه هم با محوریت صلاحیت افراد برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگاه های توجیهی و آموزشی برگزار شده و در شهرستان ها هم برگزار خواهد شد، بررسی نقاط فاقد پوشش آنتن دهی و مناطق صعب العبور انجام شده تا نیروی انسانی و شعب اخذ رای و صندوق ها مشخص شوند.

وی با بیان اینکه به لحظه؛ قوانین انتخاباتی را به رده های پایین تر ابلاغ کردیم، افزود: دلیل عقب ماندگی پروژه ها به جهت امید بخشی صادقانه به مردم اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، ۷۴.۱۸ درصد مشارکت را داشته ایم که در سطح کشور رتبه اول و دوم بوده، با توجه به وسعت و پراکندگی نیازمند اعتبارات بیشتری داریم.

کد خبر 1736903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha