هویت بخشی به کانون‌ها، رویکرد اصلی ستاد است

آفتابی گفت: هویت بخشی به کانون ها، رویکرد اصلی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، نجم الدین آفتابی، امروز(۱۲ آذر) در جریان سفر خود به استان مرکزی، در دیدار با محمدامین باقری، مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به تفاهم نامه همکاری با وزرات کشور اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی کانون ها شکل گرفته وفعالیت می کنند و باید اقدام اجرایی، آموزشی و محتوایی انجام شود که این مهم نیازمند همدلی و همراهی است.

قائم مقام ساماندهی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در ستاد کانون های مساجد در معاونت فرهنگی به دنبال بحث های هویتی هستیم، افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما بحث های هویت بخشی است که در این راستا به سمت صدور مجوزهای فیزیکی و اعطای احکام مسئولان کانون های حرکت کرده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه بحث کادر سازی نوجوانان از دیگر برنامه های ستاد در این راستا است، ادامه داد: در این زمینه طرحی را مبنی بر تربیت ۲ هزار کادر نوجوان در کشور داریم.

این مقام مسئول به حوادث یک سال اخیر در کشور اشاره کرد و بیان کرد: یکی از موارد ویژه ای که در این راستا شروع کردیم، با توجه به اینکه جامعه هدف هجمه های سال گذشته بیشتر بانوان بودند، کانون های تخصصی ویژه بانوان را راه اندازی کردیم.

آفتابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص به میدان آوری جریان های مردمی در بحث عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، بیان کرد: کار ویژه ای که در بحث خواهران در این راستا آغاز شده و ۱۳۰۰ کانون موجود در کشور (۵ درصد از ظرفیت هر استان، که در استان مرکزی ۳۱ مورد است) را سهمیه و مجوز کانون ویژه داده شده و کار ویژه در راستای زیست عفیفانه انجام می دهیم که کار مشترک با دستگاه های همچون وزارت کشور است.

قائم مقام ساماندهی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربه برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسئولان کانون ها  اشاره کرد و گفت: این دوره ها به  این منظور است تا کانون ها در مسیر ریل گذاری تعریف شده  گام بردارند.

وی به دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و ادامه داد: این دیدار اواخر آذر ماه در تهران برگزار می شود.  

این مقام مسئول به همکاری مشترک بین دستگاه ها و نهادها با کانون ها اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های گسترده ای را به ویژه در مناطق محروم و حاشیه ای دارند که می توان با همکاری با نهادهای فرهنگی و دستگاه های اجرایی این فعالیت های را به نحو احسن پیش برد.

آفتابی همچنین به اهمیت فعالیت های رسانه ای اشاره کرد و گفت: ما در کانون های مساجد در حال کادر سازی در این زمینه هستیم که آموزش ها در حال انجام است، تا در فضای رسانه ای انقلاب اتفاقات خوبی رخ دهد.

قائم مقام ساماندهی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربا اشاره به اینکه بخشی از کار جهاد تبیین رسانه ای است و این مهم نیازمند وجود افراد آموزش دیده است، ادامه داد: باید افراد متخصص و آموزش دیده در این راستا داشته باشید که بحمدالله در مساجد جوانان توانمند و مستعد داریم که می توان با یک آموزش کوتاه افراد توانمند را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که کانون های تخصصی خواهران فعالیت های ویژه، شاخص و متفاوت با کاری که سایر کانون ها انجام می دهند در این کانون ها انجام دهند و پا را از محله خود فراتر بگذارند.

کد خبر 1736971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha