۲۰۰ دانش آموز، آموزش های زلزله و ایمنی را فرا گرفتند

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: در اجرای بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه دخترانه شهید همت شیروان، ۲۰۰ دانش آموز، آموزش های زلزله و ایمنی را فرا گرفتند.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۲۰۰ دانش آموز در قالب هشت کلاس تحصیلی با هدف ارتقاء سطح آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور با رویکرد مهم پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری، ارزیابی و آتل بندی و حمل مصدوم برای دانش آموزان مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این مانور با همکاری و مشارکت مربیان جمعیت هلال‌احمر، اعضای جوانان و تیم سحر برگزار شد و سعی بر این است که آموزش‌ها در طول سال تحصیلی  ادامه داشته باشد.

نوروزی عنوان کرد: برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در مدارس در زمان حوادث، کارایی خود را نشان خواهد داد و افرادی که آموزش می‌بینند، می‌توانند قبل از رسیدن نیروهای امدادی اقدامات امدادی و حیاتی را انجام دهند.

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: فرهنگ سازی برای مقابله درست و به هنگام در برابر بلایای طبیعی در مدارس بسیار مهم است چرا که یک سوم جمعیت را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و دو سوم دیگر جمعیت نیز مستقیم و غیرمستقیم با دانش آموزان و مدرسه در ارتباط هستند.

نوروزی اضافه کرد: دانش‌آموزان همانطور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

۳۲ هزا دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی این شهرستان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر 1736987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha