امربه معروف و نهی از منکر موجب اصلاح جامعه است

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک عبادت اجتماعی است، گفت: این مهم موجب اصلاح جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۱۳آذر)، در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان معمولان اظهارداشت: خداوند امربه معروف و نهی از منکر را برای اصلاح امت واجب نموده است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است و بر مردم عام و خاص واجب است که در عرصه امربه معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم نسبت به گسترش معروفات و کاهش منکرات اقدام کنیم و مردم باید از مسئولان کار خوب را بخواهند.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: مسئولان نیز باید وسایل و زمینه ساز گسترش معروف را فراهم و وسائل گسترش منکرات را از دسترس مردم دور کنند.

وی با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر تکلیف الهی، دینی و قانونی است، بیان کرد: تشکیل یک ستاد قوی برای گسترش معروفات و کاهش منکرات ضروری است.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به متفاوت بودن شرایط در شهرستان ها گفت: باید ابتدا معروفات و منکرات شهرستان ها را شناسایی کرد و سپس برای گسترش معروفات و جلوگیری از رواج منکرات اقدام شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان در پایان به اهمیت فضاسازی جامعه و محیط در گسترش مسائل فکری و اخلاقی اشاره کرد و گفت: گسترش معروفات و کاهش منکرات نیازمند برنامه ریزی است.

کد خبر 1737073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha