تاکید بر افزایش بهره‌وری کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین

آیت الله دری نجف آبادی بر افزایش بهره وری کشاورزی با استفاده از روش های نوین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله دری نجف‌آبادی امروز دوشنبه (۱۳ آذر)همایش پژوهش فناوری پیشران تولید، بهره وری و امنیت غذایی با اشاره به اهمیت و توجه به امنیت غذایی گفت: صنعت کشاورزی و زراعت بسیار اهمیت دارد و باید در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه رشد اقتصادی با افزایش بهره وری، توجه به مصرف و همچنین کاهش هزینه ها محقق می شود، افزود: یکی از اولویت های کشور در شرایط کنونی افزایش بهره وری است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: مسئولان باید مسئله بهره‌وری را با جدیت دنبال کنند چرا که این مهم از سیاست های دولت است. 

وی به  رشد هشت درصدی نیز اشاره کرد و ادامه داد: الزامات و راهکارهای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه دیده شود.

 این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: واردات بیجا سبب نابودی اقتصاد می شود و ما باید بر تولید محصولات با کیفیت داخلی تمرکز داشته باشیم و با تلاش مضاعف در بخش های مختلف خودکفا شویم. 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر اهمیت جذب نیروی انسانی کارآمد تاکید کرد و افزود: آموزش و تربیت نیروی کار و بکارگیری نیروهای کارآمد سبب پیشرفت و توسعه می شود. 

وی در ادامه بر تحقیقات و پژوهش در حوزه های مختلف نیز تاکید کرد و ادامه داد: تحقیق و پژوهش راهی برای حرکت به سمت تولید و خودکفایی است که همگان باید در این مسیر گام بردارند. 

امام جمعه اراک، بر توجه به واردات کمتر مگر در موارد خاص و ضروری تاکید کرد و ادامه داد: با مهارت آموزی می توانیم در همه بخش ها به ویژه کشاورزی موفق تر باشیم. 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین ادامه داد: بخش ترویج آموزش های لازم از طریق رسانه و منابع دینی از جمله قرآن و روایات ارائه شود و  فرهنگ سازی جدی گرفته شود. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه در ادامه با بیان اینکه در امنیت غذایی پیشرفت های بسیار چشم گیری داشتیم، ادامه داد: آبیاری نوین مانع هدر رفت آب و صرفه جویی، افزایش راندمان آب و خاک می شود. 

گفتنی است، پژوهش در زمینه آفت زدایی، قیمت گذاری و خرید میوه کشاورزان، جلوگیری از خراب شدن میوه ها در تولید انبوه و تدبیر جهت خرید و بهره وری، صادرات میوه در صورت عدم نیاز و پیگیری مشکل مالکیت زمین کشاورزان و انتقال دانش مورد نیاز به کشاورزان از دیگر محورهای سخنان آیت الله دری نجف آبادی در این همایش بود.

کد خبر 1737125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha