هم صدایی فرهنگی، نبود اختلاف و تنش فرهنگی مهم ترین نقطه قوت حوزه فرهنگی استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین نقطه قوت حوزه فرهنگی استان هم صدایی فرهنگی، نبود اختلاف و تنش فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» ظهر امروز (۱۳ آذر ماه) در نشست دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه بویراحمد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اظهار کرد: با توجه به تفاهم این سازمان در مرکز کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در استان نیز این وحدت و همدلی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین نقطه قوت حوزه فرهنگی استان هم صدایی فرهنگی، نبود اختلاف و تنش فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شاید در برخی از استان‌ها این تنش و اختلافات در برنامه‌های فرهنگی وجود داشته باشد ولی در این استان این گونه نیست، خاطرنشان کرد: این مهم در سایه مدیریت و تعاملی که نماینده ولی فقیه، دولت و شخص استاندار دارند، به وجود آمده است.

درخشان در ادامه، تاکید کرد: نقدی که معمولاً از بیرون بر دستگاه‌های فرهنگی وارد بوده این است که در برخی موارد موازی کاری‌هایی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این واقعیت متوجه استان‌ها نیست، بلکه متوجه ساختارهای فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی به عنوان مثال معاون قرآن و عترت در این وزارتخانه، دارالقرآن سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه‌ها فعالیت دارند که این موازی کاری‌ها مسئله قرآن به عنوان قلب تپنده حوزه فرهنگ و مکتب تربیتی که باید در بستر قرآن ایجاد شود را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این نیازمند یک سری بازنگری‌ها در ساختار توجه به فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور است.

وی با اشاره به مشکلی که در استان‌ها از نظر اعتبارات فرهنگی وجود دارد، یادآور شد: مشکل اساسی به ویژه در استان‌ها در زمینه اعتبارات وجود دارد که این مشکل در زمینه بودجه‌بندی به ویژه فصل پنجم فعالیت‌های فرهنگی است و هر ساله شاهد رشد و توجه پیشرفت در فعالیت‌های فرهنگی استان نیستیم.

درخشان گفت: اشکال در استان نیست، بلکه مشکل در نظام بودجه ریزی و برنامه‌ریزی اعتبارات فرهنگی در سطح ملی بوده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان علاقه مند به کمک در حوزه فرهنگی است، ولی قانون بودجه به آنها اجازه نمی‌دهد.

کد خبر 1737132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha