بیست‌ودومین سازش مربوط به پرونده قتل در استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و دومین پرونده قتل آذربایجان غربی به احترام حضرت فاطمه (س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس در آذربایجان غربی پیش گرفته است.

پویش‌های فرهنگی ابتکاری است که از سوی ستاد ملی صبر به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و اشاعه گذشت و ایثار در جامعه اجرا می‌شود و پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم علاوه بر شوراهای حل اختلاف در محاکم قضایی دادگستری و سازمان قضایی سراسر استان نیز در حال اجرا است و در این پویش صلح یاران هیئت‌های صلح ستاد صبر استان تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا پرونده‌های بیشتری را به صلح و سازش منتهی کنند.  

ایجاد فضای صلح و صفا و برطرف کردن کدورت‌ها و دشمنی‌ها در میان مردم و قبایل از سنت‌های نیکو دوران پیامبر اکرم و ائمه در جامعه آن دوارن بود که با همکاری و همراهی ریش‌سفیدان و بزرگان آن زمان انجام می‌شد. و این روزا که مصادف با ایام فاطمیه (س) بوده، صلح و سازش و مخصوصا بخشش پرونده های قصاص افزایش یافته است. و امسال ۲۲ مجرم در آذربایجان‌غربی در پرونده قصاص بخشیده شده‌اند که نشان از فرهنگ بخشش در خانواده‌های مذهبی استان است.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به خبرنگار شبستان گفت: در سال ۱۳۹۹ فردی با هویت ا – ا با معاونت فردی دیگر مرتکب قتل مرحوم ر – ف شده بود که حکم قطعی قصاص نفس قاتل و ۱۵ سال حبس معاون در قتل صادر و حکم در آستانه اجرا قرار داشت.

عتباتی ادامه داد: به منظور اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ صلح و سازش و پویش به عشق فاطمه زهرا (س) می بخشم، اولیاء دم به احترام ایام فاطمیه نسبت به قاتل و معاون در قتل رضایت خود را اعلام و محکوم به قصاص نفس از دار مجازات رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: این گذشت که به احترام حضرت فاطمه زهرا (س) حاصل گردید نشان از ارادت قلبی مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت دارد.

وی بر لزوم توجه ویژه به سیره انبیا و اولیای الهی تاکید کرد و گفت: در گذشته این کارها به خوبی صورت می‌گرفت و لازم است که در شرایط کنونی نیز به این سمت حرکت کنیم تا شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

عتباتی افزود: طلایه داران صلح و مصلحین می توانند نقش بسیار ارزنده ای در جهت ایجاد صلح و سازش داشته باشند و تلاش آنها در کاهش ورودی پرونده ها و در کنار آن کاهش موجودی زندان ها بسیار موثر است.

کد خبر 1737148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha