فعالیت در حوزه دانش آموزی بر محور قرآن باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جایگاه و نقش قرآن در تربیت، خطاب به طلاب گفت:در راستای اجرای طرح امین بایدبا تک تک دانش آموزان رفیق شد و با بهره گیری از آموزه های ناب قرآن در حوزه دانش آموزی تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در شانزدهمین نشست هم اندیشی شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس که با حضور سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و با اشاره به نقش انکار ناپذیر روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم، اظهار کرد: شهیدان سلیمانی فرد و ملامیری اولین شهدای روحانی کشور در دفاع مقدس و دفاع از حرم هستند.

وی به نقش اثرگذار روحانیت در جبهه مقابله با کرونا اشاره کرد و خواستار معرفی خدمات ارزنده جامعه روحانیت به مردم شد و گفت: معرفی و تبیین خدمات روحانیت به مردم باید به بهترین شیوه ممکن صورت گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امروز وظیفه ما در میدانی دیگر تعریف می‌شود و آن میدان به اصطلاح میدان نسل جدید، میدان فضای مجازی، میدان مدرسه و آموزش و پرورش، میدان خانواده ها است، نوجوانان و دانش‌آموزان ما ذهنیاتشان معلول دو کانال آموزش و پرورش (مدرسه) و خانواده است، افزود: ما باید با آموزش و پرورش و نهاد خانواده‌ کار کرده و نسبت به خانواده‌ها جهاد تبیین داشته باشیم، جلسه با خانواده‌های دانش‌آموزان و معلمان بسیار مفیدتر از جلسه با خود دانش‌آموزان است، باید با این دو حوزه کاملا در ارتباط و تماس حضوری، چهره به چهره، خانه به خانه باشیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح امین می‌توان با تک تک دانش آموزان رفیق شد و وقت گذاشت و صحبت کرد؛ ابزار برای کار ما قرآن است، پیامبر اکرم (ص) با همین قرآن بشارت داد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: حضور فعال طلاب طرح امین و روحانیت موجب کاهش بسیاری از التهابات شده است، باطن مردم ما اهل بیتی و ولایی است، مردم ما ملت امام حسین (ع) هستند، همین مردمند که ده میلیون نفرشان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان شد: باید روح پیروزی در همه صحنه‌ها حتی در صحنه‌های جنگ فضای مجازی و فرهنگی قوت بگیرد، ما در تمام عرصه ها رو به پیشرفتیم و همه این دادوبیدادهای دشمنان بخاطر این است که ما موفقیم منتها باید خودمان را متناسب با زمان و مکان بسنجیم و بین خودمان ذائقه‌سنجی کنیم.

کد خبر 1737163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha