تشییع پیکر مطهر ۱۳شهید گمنام در مازندران

سرهنگ پاسدار سلامی از ورود پیکر پاک و مطهر ۱۳ شهید گمنام از محور سوادکوه به مازندران خبر داد و گفت: پیکرهای شهدا در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۰ شهرستان تدفین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در شانزدهمین نشست هم اندیشی شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ارکان دوران دفاع مقدس روحانیون بودند، اظهار کرد: روحانیون در خطوط مقدم جبهه ها حضوری فعال داشتند.

وی با اشاره به نقش تربیتی و تقویت روحیه ایمان و شهادت طلبی روحانیت در بین رزمندگان، گفت: آثار روحانیون در دفاع مقدس باید مستند سازی شود.

سرهنگ پاسدار سلامی بابیان اینکه جبهه های دوران دفاع مقدس متکی به سلاح و تجهیزات نبود بلکه متکی به ایمان و معنویت رزمندگان بود، افزود: توسلات و توکل رزمندگان به ائمه اطهار(ع) زیاد می شد قطعا آن عملیات به پیروزی ختم می شد.

وی بااشاره به نقش بصیرت افزایی و معنویت افزایی روحانیت در دوران دفاع مقدس، برلزوم مستند سازی خاطرات روزمندگان روحانی مازندرا ن تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه شیوه های معرفی و تبیین ارزش های دفاع مقدس باید با پرچم داری روحانیت محقق شود، گفت: روحانیت در تمامی عرصه ها به ویژه بروز و ظهور انقلاب اسلامی پیشتاز بود باید طلاب حوزه های علمیه معارف دفاع مقدس را فرابگیرند.

وی برلزوم تدریس درس دفاع مقدس در مدارس علمیه برادران و خواهران تاکید کرد و افزود: شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس  باید به صورت فصلی با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شود.

سرهنگ پاسدار سلامی از ورود پیکر پاک و مطهر ۱۳ شهید گمنام از محور سوادکوه به مازندران خبر داد و یادآورشد: پیکرهای شهدا در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۰ شهرستان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال طبق برنامه ریزی بعمل آمده قبل از ۱۶ آذر شهدا وارد استان مازندران می‌شوند که روز دانشجوی شهدایی را در استان مازندران رقم بزنیم، گفت: همچنین صدها مراسم وداع مردمی در شهرهای مختلف مازندران طی ۱۰ روز تا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که روز تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهداست در سراسر استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1737164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha