محمدیان: حمایت‌های دولت به بچه‌های مسجد می‌رسد

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: حمایت های دولت به بچه های مسجد بر اساس فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد تقی محمدیان» در گردهمایی آموزشی-توجیهی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان اصفهان  به حمایت های دولت از کانون های مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخشی از فعالیت های این مراکز متناسب با وظایف و ماموریت های ستاد اختصاص می یابد.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: علاوه بر این حمایت ها بسته های حمایتی نیز برای اعضا پیش بینی شده که توزیع سیم کارت رایگان، برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج، دوره های آموزشی و تسهیلات راه اندازی کسب و کار، اردو و خدمات فرهنگی از جمله آن است.

محمدیان: حمایت‌های دولت به بچه‌های مسجد می‌رسد

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف استان ها متناسب با شرایط خدمات به کانون و اعضا اختصاص می یابد، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت دوره های آموزشی برای اعضای کانون ها برگزار می شود و بر این اساس سرمایه بلاعوض تا سقف ۱۰ میلیون ریال به یک فرد اختصاص پیدا می کند که اگر توانست در یک بازه زمانی ظرفیت اقتصادی خود را بر این کمک افزایش دهد آنگاه وارد چرخه ایجاد کسب و کارها قرار می گیرد.

محمدیان از امکان عضویت اعضا و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد در صندوق فرهنگ و هنر خبرداد و گفت: افراد بر اساس شرایط عضویت می توانند از خدمات صندوق بهره مند شوند.

محمدیان: حمایت‌های دولت به بچه‌های مسجد می‌رسد

تاسیس کانون های تخصصی بانوان در سراسر کشور

وی به برنامه ریزی صورت گرفته برای تاسیس کانون های تخصصی بانوان اشاره کرد و اذعان داشت: این اقدام با هدف ایجاد الگوی تعالی دختران و زنان جامعه پیش بینی و به مرحله اجرا خواهد رسید.

مشاور رئیس ستاد کانون های مساجد کشور ادامه داد: جمعی از بانوان هر محله با تاسیس یک کانون به موضوعات مورد نیاز زنان آن منطقه می پردازند و بیشتر جنبه تربیتی و رشد و اعتلای زنان را به صورت تخصصی دارد.

وی معتقد است زنان در فعالیت های فرهنگی و هنری اقشاری کم خرج و پر بازده هستند که فعالیت های متفاوت اجتماعی را برای رشد و اعتلای محله خود انجام می دهند و این کانون های تخصصی امکان توسعه فعالیت های آنان را فراهم می کند.

محمدیان با اشاره به اینکه دشمن بنیان خانواده و جایگاه بانوان را مورد هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فعالیت های تخصصی و مورد نیاز جامعه را در پیشگیری و مقابله انجام دهیم.

محمدیان: حمایت‌های دولت به بچه‌های مسجد می‌رسد

ضرورت حمایت از بانوان کانون های مساجد

وی به دغدغه های فعالیت در حوزه بانوان نیز اشاره کرد و گفت: بانوان در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در بعضی از مناطق با فقر فکری نسبت به جایگاه زن روبرو می شوند که از مسئولان ارشد در حوزه بانوان استان اصفهان خواسته می شود که مدیران و فرمانداران نسبت به همکاری با فعالیت زنان همکاری کنند.

مدیرکل استان های ستاد کانون های مساجد کشور همچنین از مسئولان خواست تا در تجهیز و توسعه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری با کانون های تخصصی بانوان همکاری کنند و همچنین با تغییر نگرش در حوزه زن، مانع تراشی برای این قشر در انجام فعالیت ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان فعال در کانون های فرهنگی و هنری در راستای وظیفه دینی و انقلابی خود وارد عمل می شوند و نیازمند حمایت بیشتر برای تقویت کمی و کیفی فعالیت ها هستند.

کد خبر 1737172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha