کرسی‌های تلاوت قرآن در مدارس و مساجد برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد گفت: کرسی های تلاوت قرآن با حضور چهره های برتر این عرصه در مدارس و مساجد برگزار می شود.

«محبوبه عبادالهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه جلسه شورای قرآنی شهرستان نجف آباد برگزار و موضوعات مرتبط با گسترش و ترویج معارف اسلامی و دغدغه های موسسات مورد بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم جلسه اجرای فعالیت ها و طرح های قرآنی در طول سال و ایجاد آرامش روحی و روانی برای مردم بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد افزود: برگزاری کرسی های تلاوت با حضور چهره های برتر قرآنی در مناطق شهری، روستایی و مدارس برای ایجاد معنویت در بین مردم تصویب شد که با همکاری موسسات و نهادهای فرهنگی و اجتماعی انجام می شود.

وی با بیان اینکه کرسی های قرآنی تنها به موضوع قرائت نمی پردازد، تصریح کرد: بیان اعجاز قرآن و موضوعات مرتبط با آن در این جلسات انجام می گیرد.

عبادالهی نبود بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت های قرآنی نجف آباد را چالشی در حوز برنامه ریزی اعلام کرد و اذعان داشت: جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات موسسات، فعالیت و افراد صاحب نظر در عرصه قرآنی در دستور کار قرار گرفته که با همکاری موسسات مردمی و دستگاه های فرهنگی انجام می شود.

وی ادامه داد: تهیه این بانک اطلاعاتی برای تدوین چشم انداز فعالیت های قرآنی و ترسیم برنامه های میان مدت و بلند مدت این حوزه کارگشا خواهد بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد یادآورشد: همزمان با جمع آوری اطلاعات جمعیتی فعالان قرآنی برنامه تجلیل از چهره های شاخص و افراد موفق در این عرصه انجام می گیرد.

وی بکارگیری ظرفیت فناوری اطلاعات و هنر برای توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از مولفه ها مهم و مورد نیاز بیان کرد و اظهارداشت: تولید نرم افزارهای آموزشی، محتوای چند رسانه ای برای آموزش و ارائه خدمات قرآنی با برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان دیجیتال و فعالان قرآنی انجام خواهد شد.

عبادالهی اضافه کرد: از ظرفیت هنرمندان برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده می شود تا تعمیق مفاهیم با اثرگذاری بیشتر انجام شود.

کد خبر 1737176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha