برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و جوانی جمعیت در سقز

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و جوانی جمعیت، با رویکردهای صیانت، پویایی و جوانی جمعیت،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رقیه بخشی  مبلغ و فعال فرهنگی سقز در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و جوانی جمعیت که با رویکردهای صیانت، پویایی و جوانی جمعیت،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان با ترفندهای مختلف به دنبال فاصله‌گرفتن زنان از اسلام و ترویج افکار مسموم علیه این قشر هستند، بنابراین با توجه به گستردگی ابعاد مختلف زندگی، توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس مبانی دینی از نیازهای اصلی خانواده‌ها است.

وی هدف از برگزاری ابن کارگاه را کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری همدیگر عنوان کرد و افزود: بانوان باید با تقویت بنیان خانواده زمینه کاهش آسیب‌ها را در جامعه فراهم کنند.

مبلغ و فعال فرهنگی سقز افزود: مهمترین شاخص‌های سبک زندگی اسلامی جهان بینی الهی یعنی خدامحور بودن تمامی جهات زندگی، شاکر و سپاسگزار بودن، نتیجه‌ای که بدست می‌آید رضایت الهی، تقویت عمل، الگوی فرزندان شدن، مثبت اندیشی، دیدن نقاط قوت و عملکرد خوب، تشویق قوت‌ها و در کنار آن کمک به حل مشکلات و تقویت ضعف‌ها، تحسین کردن و شادی آفرینی می‌توان اشاره کرد.

بخشی اظهار کرد: یکی از راهکارهای مقابله با سبک زندگی غربی و غیر اسلامی برجسته کردن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رستمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز نیز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: خانواده اجتماع کوچکی است که اگر سبک زندگی اسلامی و درستی داشته باشیم، می‌توانیم در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کنیم.

وی گفت: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری، ترغیب جوانان به ازدواج، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی از راهکارهای مهم در بهبود هرم جمعیتی است.

کد خبر 1737296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha