ایجاد برج تجارت بین المللی در یزد

پاکدل با اشاره به اجرای سند یزدنوین مبتنی بر کارهای تخصصی گفت: به منظور ارائه دستاوردهای اقتصادی استان یزد، برج تجارت بین المللی در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمد رضا پاکدل در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دو محور مهم در دفتر اقتصادی مبنی بر سند تحولی یزدنوین شامل بازرگانی و تجارت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: محور بازرگانی در سند یزدنوین مبنی بر نظر نخبگانی و تخصصی در استان طراحی شده است و این سند یکی از برجسته ترین محور ها در این بخش است.

وی افزود: رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی و تکنولوژی و تحلیل داده ها به عنوان اولویت های ما در محور بازرگانی بوده است و چندین پروژه را به این سمت حرکت داده ایم.

پاکدل ادامه داد: پروژه های حوزه محور بازرگانی در سه بخش است که پروژه های زیرساختی، نرم و نرم افزاری، تکنولوژی های نوین به عنوان این بخش ها است.

وی گفت: پروژه اول ما ایجاد برج تجارت بین المللی در استان است که با توجه به این که یزدی ها بازرگان های بسیار توانمند بوده اند با این رویکرد برج را ایجاد می دهیم که خدمات تجارت و ساختار و لجستیک فضای بازرگانی ما را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: بیش از ۸۰۰ قلم کالای تمام شده در استان داریم که در این برج این اقلام به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: تولد برند استان یزد از جمله رویکردهای دیگر ما بود که سعی کردیم در استان مدلی را پیاده کنیم که در کنار تمام فعالیت های اقتصادی به نوعی برند یزد را به جهانیان معرفی کنیم و همچنین تجمیع بازار و تولیدات استان و ارایه آن به جهانیان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و ارائه محصولات جدید با کیفیت به عنوان اهداف دیگر ما است.

وی افزود: تقویت و توسعه شرکت های صادراتی استان به عنوان گام دیگر ما است و سعی داریم با پیگیری ها و تسهیل گری ها به سمت ایجاد شرکت تخصصی این حوزه حرکت کنیم.

پاکدل ادامه داد: حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات گمرگی استان بوده اما با بررسی شناسه ها نشان داده شده که به همین میزان در گمرک های دیگر محصولات ما صادر شده است.

وی گفت: از دیگر پروژه های مهم استان تربیت ۵۰ بازرگان جوان یزدی است و هدف ما تربیت متخصصین حرفه ای در این حوزه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: ارتقای سطح خدمات گمرکات ما نیز از جمله خدمات دیگر ما است و در کنار آن تقویت بندر خشک را دنبال کرده ایم.

وی ادامه داد: راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک، تاسیس شرکت های هوشمند حمل و نقل جاده ای از جمله رویکردهای دیگر ما است .

پاکدل گفت: پروژه بازرسی یکی از خدمات ما بود که از نرم افزار آن رونمایی شد که مردم می‌توانند با گوشی خود قیمت کالا و خدمات را ببینند .

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی روز برای اصلاح بازار به عنوان هدف اصلی ما است.

کد خبر 1737300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha