برنامه های هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه تشریح شد

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با تشریح برنامه های این مرکز در هفته پژوهش گفت:برنامه های هفته پژوهش از ۱۸آذر آغاز شده و تا۲۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام امیر رضا عابدی نژاد امروز(سه شنبه ۱۴آذرماه) درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هرچیزی غایتی دارد و غایت پژوهش و علم، رسیدن به کمال انسانی است گفت: انسان نمی‌تواند به مراتبی از کمال انسانی دست پیدا کند اما نسبت به سرنوشت دیگر انسان‌ها بی‌تفاوت باشد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به رسالت این مرکز تصریح کرد: توسعه عقلانیت توحیدی معنویت گرا و انسانی رسالت این مجموعه بوده  و بناست اصالت های انسانی و حقایق توحیدی را ترویج کنیم .

حجت‌الاسلام عابدی نژاد افزود: جامعه المصطفی قدم های موثری در این زمینه برداشته و این خیرش عمومی و مقاومت جهانی که علیه سیطره این وحوش اتفاق می‌افتاد مبتنی بر یک ریشه معرفتی است که حوزه علمیه قم و وجه بین‌المللی آن یعنی نهاد جامعه المصطفی مبنای این حرکت و خیزش جهانی شدند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی اظهار کرد: رسالت ما سیاست گذاری توحیدی عدالت محور و تبیین آن در سطح بین الملل است و از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی باید استفاده شود تا این تحول عظیم پژوهشی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جهان امروز نیازمند تحول عمیق پژوهشی در غایت، روش‌ها، محتوا، پیش فرض و پارادایم های علمی برای تغییر مسیر غلطی است که مستکبران عالم برای بشریت ایجاد می‌کنند گفت: خون کودکان غزه یک بیداری جهانی رقم زده است و این خون تبدیل به یک رسانه می‌شود و طومار این تمدن ننگین را در هم می پیچد و یک فردای انسانی را رقم می‌زند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی تصریح کرد: هفته پژوهش در المصطفی پیشران رشد علمی جامعه المصطفی است و این رقابت متراکمی که برای کالاهای پژوهشی وجود دارد و در هفته پژوهش عرضه و ارزیابی می‌شود، سیاست گذاری ما را جهت می‌دهد و بعد بین المللی را تقویت می‌کند و خون تازه‌ای در مجموعه المصطفی جریان می‌اندازد.

قلی‌زاده، دبیر هفته پژوهش جامعه المصطفی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های هفته پژوهش از اجرای یکصد و هفتاد عنوان برنامه در هفته پژوهش با رویکرد تبیین دستاوردهای علمی و تحقیقی این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه این هفته در دو حوزه متمرکز و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری اجلاسیه آینده‌پژوهی در پژوهش المصطفی، نشست علمی رابطه علم و دین، کارگاه روش‌شناسی مبانی نظری مطالعات آینده‌پژوهی، جلسات نقد کتاب، جلسه شورای معاونان پژوهش، گردهمایی کارگزاران پژوهشی، اجلاسیه تقدیر از کتابداران المصطفی و نکوداشت محققان و پژوهشگران برتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

قلی‌زاده در پایان با تاکید بر تشکیل چهار کمیته برای پیگیری امور هفته پژوهش المصطفی، خاطرنشان کرد:‌ هفته پژوهش المصطفی از هجدهم آذر با برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه آغاز و روز ۲۳ آذربا برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای المصطفی از روز ۱۸ آذر در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره)آغاز شده و تا ۲۳ آذر میزبان اساتید، دانش پژوهان، محققان و پژوهشگرانی هستیم که میخواهند با فعالیت نشریات و فعالیت‌های پژوهشی المصطفی آگاه و دستاوردهای این مجموعه طی سال‌های اخیر بخصوص در عرصه تحقیق و پژوهش آگاه شوند.

کد خبر 1737319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha