طرح هر مسجد یک حقوقدان راهی برای دیدار بدون واسطه با مردم

افشین صالحی نژاد گفت: به همین منظور دستگاه قضا در طرح هر مسجد یک حقوقدان، از ظرفیت مساجد برای دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و احصای مشکلات آنها استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب طرح هر مسجد یک حقوقدان با حضور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت در مسجد جامع شهر جبالبارز شمالی برگزار شد.

افشین صالحی نژاد در حاشیه اجرای این طرح، گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در سطح شهرستان جیرفت در حال اجرا است و تاکنون در بخش های مختلف از جمله مرکزی، اسفندقه، اسماعیلی و میانچیل برگزار شده و امشب نیز در بخش جبالبارز شمالی در حال برگزاری است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت افزود: این طرح با حضور اکثریت قضات دادسرا در مساجد اجرا می شود تا به صورت چهره به چهره و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم.

وی ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح، مسئولین شهر از جمله بخشدار به نمایندگی از مردم به بیان مشکلات حقوق عامه می پردازند.

صالحی نژاد اظهار کرد: ما و قضات دادگستری نیز پای درد و دل مردمی می نشینند که از راه های دور نزدیک خود را به این مسجد رسانده اند و مشکلات آنها را احصا می کنیم.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در نهایت، نشست شورای این شهرها با حضور مسئولین برگزار می شود و همچنین کارگروه رفع مشکلات احصا شده مردم نیز ذیل این شورا تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه مساجد محل اجتماع مردم هستند، تصریح کرد: مساجد به واسطه جایگاه معنوی که دارند همواره مأمن و پناهگاهی برای مردم بوده و هستند و در صدر اسلام نیز محل قضاوت و حل مشکلات مردم بوده اند.

صالحی نژاد عنوان کرد: به همین منظور دستگاه قضا در طرح هر مسجد یک حقوقدان، از ظرفیت مساجد برای دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و احصای مشکلات آنها استفاده می کنند.

گفتنی است؛ طرح هر مسجد یک حقوقدان با حضور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت از ساعت ۱۸ امشب در مسجد جامع بخش جبالبارز شمالی آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1737353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha