شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهادها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی گشایش یافت

شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهادها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی و بیش‌ از ۱۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا نظری شامگاه سه‌شنبه (۱۴ آذر) در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته در اراک، با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در کشور گفت: امنیت غذایی کشور، محور امنیت ملی است که اگر کشور همه توانمندی ها را در همه موارد به دست بیاورد ولی در حوزه کشاورزی و در سفره مردم وابسته باشد همیشه باید منتظر تهدیدات جدی در جهان امروز باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شرایط اقلیمی کشور ما یک شرایط خاص، به دلیل میزان بارش ها و پدیده خشکسالی طولانی مدت، افزایش دمای کره زمین و مشکلاتی که در طی بیش از سه دهه بر کشور حاکم شده می باشد، افزود: در این شرایط بخش کشاورزی شاید به لحاظ سطح امکان گسترش نداشته باشد و ما باید به سمت افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت پیش برویم.

وی با توجه به محدودیت منابع آبی و مشکلات فرو نشست که امروز کشور ما را تهدید می کند، ادامه داد: این مشکلات ما را به سمتی هدایت می کند که با افزایش بهره وری، کشت های گل خانه ای و کشت هایی در مساحت کمتر بهره وری بیشتر را در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با وجود این مشکلات استفاده از ظرفیت علمی و ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تنها راهی است که می‌تواند یاری دهنده در راستای رفع مشکلات باشد.

نظری در ادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی از بخش‌های متنوع و گسترده است که با مشکلات زیادی مواجه است، ادامه داد: پس از اجرای طرح یارانه‌ نیز بخش‌های دام و طیور آسیبب زیادی دیدند به طوریکه تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری روبرو شدند.

وی در ادامه تغییر و تحول در وزارت جهاد کشاورزی را امید بخش دانست و اضاهف کرد: با این تغییرات به سمت اصلاح آسیب‌ها و چالش‌های حرکت های مثبتی انجام شده و امید است در آینده شاهد تغییر و تحول اساسی در این بخش باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه برکات فراوانی در ارتقای جایگاه کشاورزی استان و کشور و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های موجود دارد.

عضو کمیسون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست بیان کرد: ما در این کمیسیون به جد پیگیری هستیم تا همانگونه که در برنامه هفتم گام‌های خوبی برداشته شد، در بودجه ۱۴۰۳ نیز، گام موثری در راستای تخصیص بودجه به بخش کشاورزی لحاظ شود.

کد خبر 1737357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha