پایان نوسازی مسجد الاخلاص اسکندریه مصر

مسجد الاخلاص در اسکندریه مصر با ظرفیت هزار نمازگزار پس از نوسازی و بازسازی قرار است روز جمعه افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، مسجد الاخلاص در روستای باب الاحرار در منطقه ابیس پس از نوسازی و بازسازی با حضور شیخ سلامة عبدالرزاق نجم، معاون وزارت اوقاف در اسکندریه برای خدمت رسانی به ساکنان این روستا و مناطق همجوار روز جمعه (۱۷ آذر ۱۴۰۲) افتتاح می شود.

نجم گفت: مسجد الاخلاص یکی از مساجد وابسته به وزارتخانه مصر است. بازسازی این مسجد با هزینه دو میلیون و ۲۱۶ هزار پوند بازسازی شده است که این هزینه با مشارکت این وزارتخانه و مردم نیکوکار انجام شده است.

وی ادامه داد: این مسجد در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع قرار داد که متشکل از دو طبقه برای مردان و زنان است و گنجایش هزار نمازگزار را دارد.

نجم ادامه داد: ۳۳ مسجد جدید در طول سال ۲۰۲۳ میلادی تاسیس  یا نوسازی شده است. تعداد مساجد اسکندریه بیش از شش هزار باب مسجد است.

«محمد جبریل» یکی از اعضای مجلس نمایندگان در اسکندریه گفت: درخواستی به دکتر مختار جمعه، وزیر اوقاف درباره مفروش کردن و تجهیز مسجد الاخلاص داده شده است .

وی گفت: مسجد الاخلاص یکی از مهم‌ترین مساجد در منطقه محرم بک است.صحن این مسجد به مساحت ۱۹ در ۱۲ متر مفروش شده است. همچنین نمازخانه بانوان به مساحت ۱۰ در ۶.۵ متر نیز مفروش شده است.

کد خبر 1737424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha