برگزاری نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اهمیت تربیت رزمنده مومن، متعهد و متخصص گفت: ارتش متناسب با شرایط زمانی توانمندی های خود را ارتقاء می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی گفت: این نمایشگاه از روز شنبه به مدت یک هفته در محل ستاد برگزار می شود و هدف از آن به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی و یا رزمنده پروری برای انجام ماموریت های مختلف به عنوان هدف این نمایشگاه است.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی در سازمان ها و نهادهای مختلف کشوری و لشکری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرآیند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را به معرض نمایش می گذارد. کسی که در ابتدا جذب ارتش می شود، نیروی انسانی است که باید با علم، دانش و تخصص مجهز شود تا به یک رزمنده تبدیل شود و این رزمنده به عنوان سرمایه انسانی است که جایگاه بالایی دارد.

وی با بیان اینکه اگر نیروی انسانی کیفی باشد می تواند آن سازمان را رشد دهد، تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی این نیروی انسانی همان رزمندگانی هستند که فرآیند تربیت و آموزش را طی می کنند که در زمان صلح باعث ارتقای توان بازدارندگی در برابر تمام تهدیدات شوند و در زمان جنگ در میدان عملیات حضور یافته و عملیات های مختلف جنگی را انجام دهند، همان گونه که در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ثابت کردند که موفق و پیروز میدان هستند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به مولفه های یک رزمنده خاطرنشان کرد: یک نیروی انسانی به عنوان رزمنده در ارتش باید مومن، متعهد، منضبط، متخصص، ولایت دار، ایثارگر، شهادت طلب، اهل وحدت و همکاری و انسجام با دیگر اعضا باشد. این مولفه ها ویژگی یک سرمایه انسانی است و این نیروی انسانی ماموریت خود را به خوبی انجام می دهد.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: طبق قانون وظایفی برای ارتش مشخص شده است که دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این ماموریت بسیار معنوی و والا است و ارتش باید این آمادگی را داشته باشد تا متناسب با شرایط زمانی توانمندی های خود را ارتقا دهد و در هر مقطع زمانی این ماموریت ها را انجام دهد؛ به همین دلیل موضوع تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش ارتش در دو حوزه تربیت و آموزش را شامل می شود، یادآور شد: در هر دوی این حوزه ها فرآیندی سپری می شود که در طول دوران متمادی تجربه شده، به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا علم را به دانش و دانش را به تخصص و تخصص را به مهارت تبدیل کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر موضوع آینده برای آمادگی نیروهای مسلح و به خصوص ارتش برای مقابله با هرگونه از تهدیدات اظهار کرد: قطعا نیروهای مسلح به ویژه ارتش به آینده نگاه ویژه دارد و خود را برای مقابله با هرگونه تهدید در آینده آماده می کند. امروز فناوری های روز دنیا مانند کوانتوم، پلاسما، جنگ الکترونیک و پهباد و رشته های مختلف علم و فناوری در دنیا در ارتش جمهوری اسلامی نیز تبلور یافته و ما برای جلوگیری از غافلگیری در این مسیر حرکت می کنیم؛ به همین دلیل تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فردا بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: سرعت تغییرات محیط و فناوری بسیار بالاست و باید متناسب با سرعت تغییرات فناوری حرکت کنیم. اگر در آینده از فناوری های روز برخوردار نباشیم، نمی توانیم بگوییم در آینده موفق عمل کنیم. نگاه ارتش به آینده است و آینده را رصد می کنیم. تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فردا است.

دریادار سیاری گفت: سابقه آموزش در ارتش بسیار ریشه دار است و در طول تاریخ به ویژه بعد از پیروزی انقلاب محورهای آموزشی بسیار دقیق را به صورت ریشه ای و عمیق دنبال کردیم و فرآیند آموزشی ما مکتوب و بسیار ارزشمند تجربه شده است.

وی یادآور شد: استفاده از تجربیات دفاع مقدس که به فرموده رهبر معظم انقلاب گنجی بی پایان است در دستور کار ما بوده و هست و تجربیات کسب شده در آن دوران بسیار درخشان و حائز اهمیت است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی شامل هفت دانشگاه، ۳۱ دانشکده، ۱۵۲ رشته دانشگاهی است که در این مجموعه های علمی سه هزار و ۵۰۷ تخصص و ۴۶ هزار و ۱۲۴ دوره تدریس می شود و مدت زمانی که یک فرد نظامی برای رسیدن به رزمنده متعهد و مومن طی می کند، قریب به ۱۰ سال است.

وی با اشاره به آموزش های مستمر و بدون وقفه در ارتش خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها سازمانی است که در طول دو سال کرونا از آموزش های حضوری برخوردار بوده و هیچ گاه این آموزش ها تعطیل بردار نیست و باید بگوییم در طی این دوران حتی یک تلفات در مراکز آموزشی نداشتیم. در ابتدای شیوع این ویروس گفته شد که آلوده ترین مکان ها پادگان هستند اما با رعایت کامل اصول بهداشتی یک تلفات نیز نداشتیم و به لطف خدا ثابت شد که مطمئن ترین مکان ها پادگان ها هستند.

دریادار سیاری تصریح کرد: در طی دوران کرونا خدمات ارزشمندی در ۴۰ بیمارستان و ۴۵۰ درمانگاه ارتش به مردم ارایه شد و درصد تلفات در این مراکز نصف تلفات در سایر مراکز بهداشتی بود.

کد خبر 1737444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha