کتاب خوب| من فاطمه هستم دختر محمد(ص)

کتاب «من فاطمه هستم دختر محمّد (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)» سبک‌زندگی و سیره‌ی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها را به صورت مختصر برای مخاطب تصویر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  کتاب «من فاطمه هستم دختر محمّد (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)» نوشته مصطفیٰ پورنجاتی در ۱۹۸صفحه توسط انتشارات رود آبی به زیور تبع آراسته شد.


در این کتاب با ویژگی‌هایی مواجه می‌شویم که آن را تا حد زیادی منحصربه‌فرد می‌کند؛ نخست، دقت علمی فراوان برای کتابی که مخاطبش عموم مردم هستند. دوم، روانیِ متن در عین ادبی‌بودن و وِزانت نثر. سوم، مختصر و غیر مطوّل‌بودن مباحث ارائه‌شده که آن را بسیار خوش‌خوان کرده. چهارم، نظام‌مندی موضوعی کم‌نظیر به شکلی که سیر تاریخی را به خوبی رعایت کرده است، و هر جا اقتضای تاریخش بوده به خوبی از سبک‌زندگی و سیره‌ی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها سخن به میان آورده است. پنجم، کتاب‌سازیِ چشم‌نواز و باکیفیت و برگزیدن عناوینی جذاب و در عین خلاقانه و ادبی‌بودن گویا! ششم، ارائه‌ی تحلیل از برخی گره‌های تاریخ زندگانی ام‌ابیها سلام‌الله‌علیها با اتکا به استنادات قوی تاریخی و روایی معتبر.


در بخشی از کتاب می‌خوانیم: خواستگاران فاطمه سلام‌الله‌علیها چه کسانی هستند؟ بزرگان قریش، آن‌ها که سابقه‌ای در اسلام داشتند و یا دارنده‌ی شرافت و مال و فضل بودند ... هر یک از آن‌ها وقتی خواستِ خود را با پدر فاطمه (س) در میان می‌گذارند او می‌گوید: «منتظر فرمان خدا هستم ...!

کد خبر 1737494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha