محفل انس با قرآن کریم تاثیرات به سزایی بر روی جوانان و نوجوانان دارد

نجفی فرد گفت:محفل انس با قرآن کریم تاثیرات به سزایی بر روی اقشار جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان می تواند داشته باشد.

کیانوش نجفی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزاری محافل انش با قرآن در مساجد و کانون ها، گفت: قرآن کتاب انسان سازی است و هدفی جز هدایت انسان ندارد

مدیر کانون فرهنگی هنری مرصاد و مسجد المهدی (عج) دالاهو افزود: قرآن جایگه ویژه ای دارد و کانون ها نیز می توانند نقش ویژه ای در ترویج سیره ی فضل الله و قرآن داشته باشند همچنین از کانون های مساجد و مذهبی انتظار می رود در  احیای نقش فرهنگی مذهبی و همچنین  دینی مساجد و ترویج مسائل دینی و همچنین سیره ی رسول الله تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد:مساجد از جمله نهادهایی است که همه اقشار جامعه و به ویژه جوانان با آن ارتباط تنگاتنگی دارند بنابراین باید با برنامه ریزی، نخبگان را جذب و از آنها در پیشبرد اهداف مورد نظر استفاده کرد.  

نجفی فرد تصریح کرد: کانون‌ های مساجد توانستند نقش خود را به‌خوبی در مسجد پیدا کنند و با برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی نسل جوان و نوجوان را با آموزه‌ های اسلامی آشنا می‌ کنند.

مدیرکانون فرهنگی هنری مرصاد دالاهو  اظهار کرد:این محفل نورانی همراه با جزء خوانی، ترتیل و روانخوانی قرآن کریم، با شرکت دانش آموزان و نوجوانان کانون با هدف انس و الفت با قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در جامعه، تدبر در آیات نورانی قرآن و تربیت قرآنی و دینی جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی گفت: انس افراد در سنین کودکی با قرآن و تلاوت آن اثرات بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت و از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در آینده کاسته می شود.

نجفی فرد در پایان افزود: هرقدر بتوانیم در زمینه ی فرهنگ سازی از معارف قرآن کریم بهره ببریم و پیوند عمیق با کودکان و نوجوانان در این زمینه را فراهم سازیم، حتما به نتایج درخشانی دست خواهیم یافت.

محفل انس با قرآن کریم تاثیرات به سزایی بر روی جوانان و نوجوانان دارد

کد خبر 1737524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha