تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی در خراسان جنوبی مستقر می‌شوند

سرتیپ حیدری گفت: بر اساس آمایش سرزمینی یگان‌های توپخانه‌ای، پهپادی، موشکی و تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی در خراسان جنوبی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری ظهر امروز چهارشنبه (۱۵ آذر) در حاشیه بازدید از پروژه ۷۲۰ واحدی کارکنان ارتش در بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: طرح آمایش سرزمینی جدید برای منطقه جنوب شرق کشور شروع شده است.

وی با بیان اینکه در آمایش جدید نیروهای مسلح نگاه به منطقه خراسان جنوبی ویژه است که در حال محقق کردن آن هستیم، افزود: براساس طرح آمایش سرزمینی جدید و حساسیت‌ها در شرق کشور، یگان‌های توپخانه‌ای، پهپادی، موشکی و تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی در خراسان جنوبی مستقر می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش از گرگان در خراسان جنوبی مستقر شده بودند،  گفت: تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی هم به بیرجند منتقل خواهد شد.

امیر حیدری افزود: بر حسب نیاز یگان‌های پهپادی و موشکی در حال استقرار هستند و با این استقرار و آمایش جدید، امنیت منطقه و مرز تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در مرز خراسان جنوبی مستقر است و این نیروها در کنار مرزبانی، مسئول حفاظت از امنیت و مرز هستند.  

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این سفر از مناطق مرزی بازدید کردیم تا روند خدمت رسانی برای امنیت پایدار بررسی شود، نیروی زمینی ارتش در همراهی با ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ریزی لازم را انجام داده تا برخی از واحدهای مسکونی به مرحله اجرا برسند.

وی ادامه داد: در ارومیه، خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گرگان ساخت و سازها واحدها شروع شده و برنامه این است که از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ کدام از نیروهای زمینی ارتش بازنشسته نشوند مگر اینکه واحد مسکونی خود را تحویل گرفته یا در حال ساخت باشد.

امیر حیدری در خصوص برنامه ارتش برای اراضی موسوم به پادگان ۰۴ بیرجند گفت: در استان و شهرها کمیسیون ماده پنج به طرح‌ها و برنامه‌ها رسمیت می‌دهد که باید به تصویب برسد و هرچه صرفه و صلاح دو طرف باشد باید ابلاغ شود.

کد خبر 1737541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha