جهاد امروز دانشجویان پیشرفت علمی کشور در ابعاد مختلف است

طالبی گفت: جهاد امروز جوان، دانشجو و دانش آموز ما پیشرفت علمی کشور در ابعاد مختلف و به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی شامگاه (۱۶ آذر) در مراسم جشن روز دانشجو اظهار کرد: فلسفه نامگذاری روز دانشجو این است که در سال ۱۳۳۲ زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و به دنبال یکسری معاهدات با همان روحیه استعماری و استکباری با ایران بود، و از طرفی زمان از سرگیری روابط با بریتانیا بود، دانشجویان انقلابی، ولایی احساس مسئولیت کردند و برنامه استعماری آمریکا و انگلیس را خنثی کرده و سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه افتخار می کنیم که دانشگاه ها و دانشجویان ما افرادی در تراز انقلاب هستند، افزود: دانشجویان حرکت های مومنانه و انقلابی زیادی داشتند و امروز دشمن از طریق امپراطوری رسانه ای خود به ما هجمه وارد می کند و به دنبال سیاه نمایی است و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را وارونه نشان می دهد.

طالبی ادامه داد: دشمن پیشرفت های علمی ما را نمی بیند و اگر خطا و اشتباهی داشته باشیم آن خطا را بزرگ جلوه می دهد اما هوشیاری دانشجویان سبب خنثی سازی این حرکت ها می شود.

وی افزود: این هوشیاری و خنثی سازی جریانات دشمن یک نوع حرکت انقلابی است که نشات گرفته از روحیه ایمان و اصالت فرهنگی دانشجویان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجو زمان خود را فدای اغراض شخصی منفعت طلبان نمی کند، گفت: خیلی از منفعت طلبان در داخل و خارج از کشور می خواهند دانشجویان را ابزار خود قرار دهند و گفتمان دانشجویی را به سمت افکار و منافع شخصی خودشان ببرند، اما دانشجویان نشان دادند که هیچ وقت از آنها پیروی نمی کنند.

طالبی گفت: سال گذشته دانشجویان دست رد به سینه دشمن زدند که نشان از هوشیاری، تحلیل خوب سیاسی، زمان شناسی و وقت شناسی آنها دارد.

وی با بیان اینکه هوشیاری دانشجویان در حوادث سیاسی ایران دال بر تراز انقلاب بودن دانشجویان دارد، تصریح کرد: دانشجوی ایرانی ما دارای تحلیل سیاسی است و فرق سیاست زدگی، سیاسی کاری و تحلیل سیاسی و سیاسی بودن را از هم متمایز می کند، دانشجویان ما سیاست بازی را منفور می دانند اما در میدان سیاسی بودن و در دانشگاه، تحلیل سیاسی داشتن مسائل دشمن در داخل کشور را می دانند و راه را از بیراهه خوب تشخیص می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در هر صحنه ای که حضور جوان ما ضرورت داشته است دانشجویان آماده هستند و برای انقلاب جانفشانی می کنند، زمانی نیاز بود انقلاب کنیم دانشجویان انقلاب کردند، زمانی که جنگ بر ما تحمیل شد، دانشجویان؛ جان خود را با حداقل تجهیزات نظامی سپر نظام کرده و شهدای بزرگی را تقدیم کردند.

طالبی افزود: در جبهه فرهنگی و نرم دشمن که دشمن مرتب برای ما چالش ایجاد کرد با مدیریت خوب جوانان، ما نقشه دشمن را به درستی تشخیص دادیم.

وی گفت: نقش آفرینی الان جوان دانشجو این است که در توسعه علمی و اقتصادی نقش داشته باشد و این یک ضرورت است چراکه مقام معظم رهبری می فرمایند ما به قله نزدیکیم. این قله را باید فتح کنیم و نباید ناامید باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منویات امامین انقلاب مبنی بر اینکه ما قرار است انقلاب خودمان را به دنیا صادر کنیم، گفت: تمام آزادی خواهان دنیا، تمام مسلمانان دنیا الگوی آنها الگوی ایران است و الگوی دانشجوی آنها دانشجوی ایران است چراکه دانشجوی ما با پیشرفت علمی و اقتصادی و تفکر جوانی خود الان به جایی رسیده است که جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن در دنیا دارد.

طالبی تصریح کرد: در حوزه دفاعی و نظامی به جایگاهی رسیده ایم که هیچ ابرقدرتی جرات این را ندارد که گوشه چشمی به این کشور داشته باشد اگر می توانستند لحظه ای تعلل نمی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در موضوع هسته ای کشورهای اروپایی نه تنها کمک ما نکردند بلکه دانشمند هسته ای ما را ترور کردند و نرم افزارهای ما را از کار انداختند و خرابکاری تجهیزاتی راه انداختند، گفت: اما در این شرایط دانشجوی ما توانست به جایی برسد که در موضوع هسته ای روی پای خود بایستد تا جزو هشت کشور اول دنیا باشیم.

طالبی گفت: در حوزه پزشکی، سایر صنایع و تجهیزات هم اول هستیم در نتیجه جهاد امروز جوان دانشجو و دانش آموز ما پیشرفت علمی کشور و به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد کشور است.

کد خبر 1737581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha