لزوم تقویت مولفه های قدرت توسط فعالان فرهنگی

طالبی گفت: نقش فعالان فرهنگی در تقویت مولفه های قدرت ایران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (16 آذر) در دوره توانمندسازی فعالان فرهنگی در مسجد امام حسین(ع) اظهار کرد: در هر کشور و نظامی مولفه های قدرت موجود است که این مولفه ها سبب استحکام این نظام و حاکمیت می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تقویت مولفه های قدرت برای امنیت آفرینی است، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران هم ما دو مولفه اصلی و اساسی قدرت داریم که یکی مولفه سخت و دیگر مولفه فرهنگی و نرم است.

طالبی بیان کرد: در مولفه های فرهنگی و نرم؛ دشمن با تمام توان و قدرت پای کار آمده تا مولفه های قدرت را تضعیف کند، تشکل های مردمی و جبهه سازی مهم است و مقام معظم رهبری به صورت موکد ما را از کار فردی منع می کنند.

وی دین را یکی دیگر از مولفه های قدرت ایران عنوان کرد و گفت: دشمن دین ما را هدف گرفته است و به این نتیجه رسیده است که اگر در دین ما نفوذ کند ما را به سمت بی هویت سوق می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه مطالبش مبحث ولایت فقیه را یکی دیگر از مولفه های قدرت ایران برشمرد و گفت: در هر عصر و زمانی هیچ وقت جامعه شیعه بدون ولی فقیه نبوده است، جبهه استکبار و استعمار به خوبی بر نقش ولی فقیه واقف است و می داند اگر در هر زمانی جامعه اسلامی بدون ولی فقیه باشد یا مردم از ولی فقیه خود اطلاعات پذیر نباشند، در آن عصر ضربات فراونی را وارد می کند، در نتیجه دشمن به دنبال تضعیف ولی فقیه زمان است تا حلقه های میانی ما هم برای این مولفه قدرت برنامه داشته باشند.

طالبی وجود جوانان انقلابی و ولایی را از مولفه های بعدی قدرت ایران عنوان و تصریح کرد: جوانان ما موقعیت شناس و وقت شناس هستند و از فرمان ولی فقیه خود اطاعت و زمانی انقلاب، زمانی در جنگ شهید می شوند و در زمان اغتشاشات هوشمندانه ایفای نقش اجرا می کنند.

وی گفت: در زمان اوج بیماری کرونا که همه از هم فرار می کردند، جوانان انقلابی ما در میدان نقش آفرینی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی خود به نبال ضربه زدن به جوانان انقلابی ما است، گفت: علم و دانش مولفه دیگری از قدرت ایران است که باز هم دشمن برای آن برنامه دارد.

طالبی تصریح کرد: در همین شرایط تحریم، ما به قله ها نزدیک شدیم؛ در حوزه دفاعی، موشکی و هوا و فضا نه تنها هیچ کشوری به ما کمک نکرد بلکه تا توانستند کارشکنی کردند اما هم اکنون جزو پنج کشور اول هستیم.

وی گفت: دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند و در حوزه نرم افزاری تجهیزات هسته ای ما را تهدید و تخریب کردند اما جوانان انقلابی و ولایی ما علم تولید کردند و توانستند انرژی هسته ای ما را احیا کنند تا ما امروز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن خیلی جاها نفوذ دارد که شاید ما متوجه نشویم، افزود: دشمن با امپراطوری رسانه ای خود قصد تخریب ما را دارد  اما مردم خراسان جنوبی مردمی با بصیرت بوده و در دام این نقشه دشمن نیفتادند لذا باید مراقبت لازم را از فرزندان خود داشته باشیم چراکه دشمن به داخل خانه های ما نفوذ کرده است.

طالبی تصریح کرد: دشمن برای تخریب ما همانند یک خزنده نرم رفتار می کند تا کشف حجاب صورت بگیرد، البته در استان خراسان جنوبی خیلی مبتلا به این پدیده شوم نیستیم.

وی ادامه داد: این ایده دشمن را باید به درستی بشناسیم و جبهه های فرهنگی فعال و کار تشکیلاتی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دشمن نمی خواهد ایران پیشرفت داشته باشد و قصد دارد که ما متکی به غرب و بیگانگان باشیم لذا توسعه اقتصادی سبب می شود اتکای ما به کشورهای بیگانه کمتر شود.

طالبی ادامه داد: جمهوری اسلامی تمام این تهدیدات را پشت سر گذاشته است، از تحریم به عنوان یک موفقیت و یک موقعیت استثنایی نام می بریم، در واقع تحریم برای ما یک برکت بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن از صدور انقلاب بسیار نگران است، گفت: در ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) با بینش حقیقی فرمودند باید انقلاب را به اقصی نقاط کشور صادر کنیم و هم اکنون جمهوری اسلامی در هر کجای دنیا به صورت ظاهری و پنهانی نقش آفرینی می کند و طرفداران خاص خودش را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: فرهنگ شهید و شهادت از مولفه های دیگر قدرت ایران است، صدام را به تمام تجهیزات نظامی مجهز کردند اما در جنگ تحمیلی ما پیروز میدان شدیم چراکه شهادت برای ما شیرین است.

طالبی با بیان اینکه دشمن متوجه شده که نظام مقدس جمهوری اسلامی دو بال ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت را دارد لذا قصد ضربه زدن به ما را دارند، گفت: در کار تشکیلاتی و جبهه فرهنگی  تقویت مولفه های قدرت نرم و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 1737632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha