مشارکت زنان در حل مسائل کشور را باید افزایش داد

خزعلی گفت: وظیفه است الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف کنیم و توان افزایی و ارتقای زنان، صندوق‌های حمایتی و... تشکیل داده و مراکز تخصصی و افزایش مشارکت زنان در حل مسائل و مرکزیت کشور را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ انسیه خزعلی، پنجشنبه(۱۶ آذر) در آئین افتتاح دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار در سالروز تکریم مقام زن و روز مادر که از جوار مزار سردار دلها انجام شد؛ با بیان اینکه
هنوز هم صدای حاج قاسم در حوزه مقاومت می پیچد  عکس و اسم او ترس بر جان دشمن می اندازد؛ درباره جایگاه زنان هم با بیان این مطلب که زنان برای نگهداری سنگرهای بی بدیل خود تلاش می کنند؛ افزود: مادران حاج قاسم که همان مادران شهدا هستند با ایثار و گذشت تلاش کردند تا خدمتگزارانی برای دین و ملت و ارزش و هنجارهای خود تحویل دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با یادکرد از زنان بزرگ استان کرمان از جمله چریک پیر و گردان نانوا، بانو طاهره صفارزاده، زهرا نعمتی، عشرت کردستانی و... گفت: افراد زیادی در این استان می درخشند که در راس آنان خانواده شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه بهشت را به بها می‌دهند؛ اظهار کرد: این زنان ایثارگر هستند که هزینه‌های بهشتی شدن جامعه را می‌پردازند و در برابر زیاده خواهان می‌ایستند و عزت و عظمت مملکت را حفظ می‌کنند و ما باید در مسیر آنان حرکت کنیم.

خزعلی با اشاره به معرفی زنان الگو در قرآن؛ همسر فرعون را نماد ایستادگی در برابر استکبار و تفرعن و زورگویی و حضرت مریم  را نمونه عفاف و پاکی و تاثیرگذاری دانست و تصریح کرد: این الگوها باید شناسانده شده و دولت اسلامی وظیفه دارد پشتیبانی و حمایت از بانوان به عمل آورد.

وی معرفی الگوهای مناسب در حیطه های مختلف و به عنوان الگوی سوم زن ایرانی اسلامی را از جمله اهداف این کنگره دانست و گفت: این الگو، رویکرد غرب به زن و ابزارگونه شدن را نمی پسندد و با سنت های شرقی که استعداد او را محدود و محصور می‌کند هم مخالف است.

خزعلی معرفی زنان نخبه بدون سوگیری‌های رسانه ای؛ ایجاد زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأهای موجود؛ ایجاد گفتمان صحیح زن و خانواده را از دیگر اهداف کنگره خواند و تاکید کرد: وظیفه است الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف کنیم و توان افزایی و ارتقای زنان، صندوق‌های حمایتی و... تشکیل داده و مراکز تخصصی و افزایش مشارکت زنان در حل مسائل و مرکزیت کشور را داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری بر فراگیر شدن این حرکت مردمی و خودجوش از برگزاری بخش بین الملل کنگره در یکی از کشورهای همسایه خبر داد و افزود: ۹ هزار نفر داوطلب کنشگر با هیئت‌های علمی به صورت مردمی و افتخاری و هشت کارگروه تشکیل شده تا عظمت زن مسلمان از شکوه مادری تا حیطه‌های گوناگون علمی و فناوری و... را شناسانده و از آنان تقدیر کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با متذکر شدن این مطلب که کیفیت خانواده به کیفیت جامعه منجر می‌شود؛   بیان کرد: نقش معاونت تسهیل گری و پشتیبانی و رفع خلأها توسط خود بانوان است و سعی داریم روستاها را بیشتر ببینیم.

کد خبر 1737660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha