تریبون های آزاد در دانشگاه های خراسان جنوبی حمایت می شود

قناعت گفت: برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط از مطالبات است و ما هم از این حیث از دانشجویان و دانشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱۶ آذر) در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: دانشجویان در زمان خفقان جلو آمدند و فریاد زدند، هم اکنون هم آمریکا و انگلیس خبیث برای اینکه جریان‌های دانشجویی را منحرف کنند با تهاجم فرهنگی پیش می‌آیند پس باید حواستان باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان باید درخصوص مسائل و مشکلات استانی دغدغه داشته باشند، افزود: دانشجویان ما باید پیگیر مسائل راه‌آهن، دوبانده ‌سازی راه‌ها و آسفالت جاده‌های روستایی، انتقال آب از دریا، گازرسانی و پروژه‌های قدیمی مانند هتل کویر بیرجند باشند که با گذشت بیش از سه دهه از اجرای آن همچنان اسکلت باقی مانده است.

قناعت با بیان این مطلب که کشور تبدیل به کارگاه عمرانی و سازندگی شده است، ادامه داد: برخی مواقع رویدادها و اتفاقات ملی و بین‌المللی در بین دانشجویان کم اهمیت شمرده می‌شود اما جوان دانشجوی امروز باید به روز، پیگیر و دغدغه‌مند باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط از مطالبات است و ما هم از این حیث از دانشجویان و دانشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جوان دانشجو در تراز جمهوری اسلامی همیشه باید نسبت به شرایط موجود نقد داشته باشد، گفت: این سری انتقادها باعث تحرک جامعه و مسئولان می‌شود البته نقدها هم باید سالم و منصفانه باشد.

قناعت تصریح کرد: وجود زیرساخت های اندک در خراسان جنوبی سبب شده است فعالیت تشکل های دانشجویی نسبت به دیگر استان ها کمرنگ تر باشد، با این وجود باید تشکل ها را فعال کرد، همچنین باید حریم امنیتی، دینی، ملی و چارچوب‌ها رعایت شود تا پای مسائل امنیتی به دانشگاه باز نشود.

وی در ادامه از اختصاص سهمیه اشتغال ۱۲۰ نفری دانشجویان نخبه در بخش صنعت خبر داد و گفت: محدودیتی برای اشتغال دانشجویان در معادن به‌ ویژه واحدهای فرآوری وجود ندارد چراکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مطالبه خوابگاه خواهران در اولویت قرار دارد و اختصاص ۱۰ درصدی هم شده است، همچنین درخصوص ساختمان الحاقی ورزش دانشگاه موضوع در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده می شود و یا به صورت ویژه موضوع در مرکز پیگیری و یا اعتبار را می‌توان تخصیص داد.

کد خبر 1737677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha