سوگواره یاس نبوی در قم برگزار شد

همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سوگواره یاس نبوی امروز(پنجشنبه ۱۶ آذر ماه) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در ایام فاطمیه امسال ۷۰۰ مبلغ از استان قم و یکهزار و ۵۰۰ مبلغ هم از استان‌های دیگر با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس مناطق مختلف نیز حضور می‌یابند و به تبلیغ و تبیین معارف دینی و آموزه‌های اسلامی می‌پردازند.

وی افزود: برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های تبلیغی و افزایش معلومات مبلغان، ۱۲ کارگروه تخصصی در اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده تا طلاب در موضوع‌های روز جامعه کار کنند.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش اخلاص مخاطب شناسی مبلغ و شیوه و روش انتقال پیام را از عناصر اصلی در تاثیر گذاری تبلیغ برشمرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف که مبلغان به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند بهره گیری از پیوند عمیق مردم با اهل بیت در موفقیت پیام مبلغ تاثیر مضاعفی دارد.

وی ادامه داد: مبلغان به عنوان سفیران حوزه، باید آموزه های دینی، معرفتی و انقلابی را به جامعه منتقل کنند و در نظر داشته باشیم که جامعه نیاز به پیام انقلاب، اسلام و اهل بیت و تبیین پیام های رهبری انقلاب اسلامی دارد.

وی همچنین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: زندگی فاطمه زهرا(س) سراسر درس است که مسئولیت شناس باشیم و جامعه اسلامی را مانند خودمان بدانیم. آن حضرت در خط ولایت حرکت می کرد و اوج ولایت مداری را در وجود ایشان شاهد بودیم.

دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه امروز در راستای جهاد تبیین، تبلیغ معارف اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان مبلغان باید نسبت به گذشته عالم‌تر، بروزتر و جسورتر باشند گفت: مبلغ با آشنایی با فناوری‌های جدید ارتباطی و اطلاعاتی و شناخت از شرایط می‌تواند متناسب با اهداف و برنامه‌های دشمنان فعالیت کند و درکنار دفاع از فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی، دشمن را در خانه خودش زمین گیر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال عقیم سازی مسیر انقلاب اسلامی گفت دشمن با شبهه افکنی می‌خواهد مردم را نسبت به انقلاب اسلامی نامید کند، اما انقلاب اسلامی بر خلاف فتنه انگیزی دشمنان به مسیر طی شده در ۴۵ سال گذشته افتخار می‌کند و به مسیر پیش رو امیدواری دارد.

در پایان این همایش از مبلغان برتر سازمان اوقاف و امور خیریه تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1737704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha