دانشجویان خراسان جنوبی بی واسطه با استاندار

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند حضور یافت و از نزدیدک به دغدغه های آنها گوش داد و برای رفع برخی از مشکلات قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی امروز به مناسبت گرامیداشت (۱۶ آذر) روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی استان حضور یافت و از نزدیک در جریان خواسته ها و  مطالبات آنها قرار گرفت.

محمد مهدی سلیمانی- نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند در این دیدار خواستار ساخت خوابگاه دانشجویی شد و افزود: برای تاسیس خوابگاه دانشجویی خواهران در دانشگاه صنعتی بیرجند اقدامات اولیه انجام شده و با اینکه این پروژه اعتبار هم دارد اما هنوز این بودجه به دانشگاه تخصیص نیافته است.

وی در ادامه خواستار برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه شد و گفت: بیان مطالبات با حضور مسئولان در ایام نزدیک به انتخابات در کرسی های آزاد اندیشی باید حمایت شود.

سلیمانی در ادامه خواستار تامین و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه صنعتی هم شد و گفت: دانشگاه صنعتی با توجه به ماهیتش نیازمند تجهیرات است که باید تامین و شد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال دانشجویان این دانشگاه و ارتباط دانشگاه با بخش صنعت باید تمهیداتی اندیشیده شود.

حمیدرضا حسین‌خانی- نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جامعه دانشگاهی هم در این نشستی که بیش از دو ساعت طول کشید گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند از دانشگاه‌ های پیشرو و موفق در حوزه‌های دینی و فرهنگی است.

به گفته وی، این موفقیت و پیشرفت را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه دانشجویان دغدغه‌مند، ایده‌پرداز و همراهی مسئولان متعهد و بااخلاقی که در همه عرصه‌ها حامی و پشتیبان دانشجویان بودند، هستیم.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جامعه دانشگاهی با بیان اینکه موفقیت های دانشجویان این دانشگاه به دلیل ایده پردازی و همراهی مسئولان بوده است، گفت: مسئولان متعهد همواره با ما همسو، حامی و پشتیبان بوده اند اما با وجود تلاش‌های فراوان و موفقیت های زیاد، کمبود بودجه دانشگاهی سبب محدودیت‌های مالی برای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شده است.

حسین‌خانی تصریح کرد: کاهش بودجه های فرهنگی موجب کاهش کیفیت برنامه‌ها هم شده است.

وی خواستار برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه صنعتی بیرجند شد و گفت: این امر نیازمند حمایت و پشتیبانی و افزایش بودجه دانشگاه است.

وی به نبود خوابگاه مناسب برای دختران دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این مهم باعث افزایش هزینه‌های دانشجویان و برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی شده است لذا تقاضا داریم این مهم پیگیری‌ و مساعدت‌های لازم انجام شود.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جامعه دانشگاهی از استاندار خراسان جنوبی خواست همچنان که تاکنون با روحیه انقلابی و جهادی خود کارهای بسیار خوب و مهمی در استان انجام داده است به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشند

وی گفت: یاس و ناامیدی یکی از معضلات فرهنگی در میان دانشجویان است و باید برای رفع این مشکل، دولتمردان به ویژه در مسائل معیشتی مردم و اطلاع ‌رسانی دستاوردهای اقتصادی و سیاسی کوشا باشند.

محراب طالبی - نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند هم در این نشست از نبود فضای مناسب برای انجمن‌ های علمی در دانشگاه صنعتی گلایه کرد و گفت: این دانشگاه دارای ۱۷ انجمن پویا و فعال است اما مکان مناسبی برای گردهمایی و برنامه‌ ریزی انجمن‌ها در دانشگاه وجود ندارد.

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: این مشکل موجب عقب افتادن و ناهماهنگی در برنامه ‌ریزی‌ها می‌شود لذا نیازمند اتاقی برای تمامی انجمن‌ها در خور شان دانشگاه و استان هستیم.

وی به ظرفیت علمی دانشگاه اشاره کرد و افزود: مشکل مالی و امکانات برای برگزاری دوره‌های آموزشی و بازدیدهای علمی خارج استان وجود دارد.

 طالبی خواستار ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشگاه با سازمان‌های بیرون از دانشگاه به ویژه منطقه ویژه اقتصادی، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری و شهرداری شد و افزود: این مهم نیازمند حمایت مادی و معنوی از برنامه های انجمن‌های علمی است.

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: این دانشگاه در برگزاری جشنواره بین المللی حرکت حضور داشته است لذا طرح‌ها و ایده ‌های دانشجویان حمایت‌های همه جانبه از سوی استاندار در امور مختلف به ویژه مالی را می‌طلبد چراکه افتخارآفرینی دانشجویان، افتخاری برای تمام استان محسوب می‌شود.

کد خبر 1737708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha