ستاد مردمی «دادخواهی علیه دولت آمریکا» در گرگان آغاز به کار کرد

ستاد مردمی «دادخواهی علیه دولت آمریکا به اتهام مشارکت و معاونت در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲» عصر امروز (پنجشنبه ١۶ آذر) با حضور مدیران شهری گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مراسم آغاز به کار این ستاد مردمی عصر امروز (پنجشنبه ١۶ آبان) همزمان با روز دانشجو  با حضور شهردار گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون حقوقی سپاه نینوا استان، اصحاب رسانه و اعضای ستاد در محل شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

در این ستاد مردمی قرار است به علت مشارکت و معاونت آمریکایی ها در ماجرای ساقط کردن دولت قانونی مصدق در سال ۱۳۳۲، ۷۷ هزار امضای مردمی جهت طرح دعوی و دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا جمع‌آوری شود.

عیسی مهری، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این مراسم گفت: استکبار جهانی هیچ وقت دست از استثمار ملت ها و زورگویی به ملت های مظلوم عالم بر نداشته و برنخواهد داشت.

وی افزود: آنها موجودیت خود را در استثمار و قتل عام مردم مظلوم کشورهای عالم می بینند و امروز نیز با حمایت این استکبار جهانی، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در غزه کودک کشی و جنایت را انجام می دهند.

مهری ادامه داد: با توجه به شرایط رخ داده، انزجار مردم عالم از استکبار جهانی روز به روز به اوج می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در یکصد و هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان در چهارم آذر، پیشنهاد و پیگیری طرح دعوی توسط ستاد مردمی دادخواهی علیه دولت آمریکا به اتهام مشارکت در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ مطرح شد و به اتفاق اعضای شورا به تصویب رسید.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو گفت: امروز همزمان با روز دانشجو به عنوان قشر مطالبه گر جامعه، به دادخواهی علیه افراد مدعی حقوق بشر که از عاملان جنایت بشری در جهان هستند، برخاسته ایم.

وی افزود: مردم شهر دارالمومنین گرگان امروز به طرفیت اعضای شورای اسلامی شهر این دادخواهی را رقم می زنند و قرار است با جمع آوری ٧۶ هزار امضای شهروندان در استان عدالت خواهی حق مظلوم را از ظالمان بگیرند.

سرهنگ میقانی، معاون حقوقی سپاه نینوا گلستان نیز گفت: یکی از بزرگترین برکات شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، طرح دعوی علیه آمریکایی ها و یکی دیگر جلسه امروز به منظور دادخواهی از دولت آمریکا است.

وی افزود: شهر گرگان اولین شهرستان در کشور و حتی دنیاست که ستاد مردمی تشکیل داده و شجاعانه علیه دولت آمریکا وارد دعوای حقوقی شده است.

میقانی گفت: آمریکایی ها با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دولت مردمی و قانونی مصدق را ساقط و با اجرایی کردن این کودتا رژیم منحوس پهلوی را بر این حاکم کردند و تا ۲۵ سال بعد (پیروزی انقلاب اسلامی) نفت و اموال ما را به غارت بردند.


 

کد خبر 1737719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha