درمانگاه خمام در شان مردم منطقه نیست

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه درمانگاه خمام در شان مردم این شهرستان نیست، گفت: این درمانگاه نیاز به مرمت، بازسازی و زیباسازی دارد و امیدوارم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی فکری برای مرمت این مرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام هادی حبیبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان‌اینکه عفاف و حجاب نشانه‌ی اهل تقواست، اظهارکرد: ارزنده‌ترین گوهر زنان حجاب و عفاف است.

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه این گوهر نیاز به حفاظت دارد و پدرها، مادرها برادرها و... ازحجاب وعفاف ناموس خودشان حفاظت کنند و رعایت حجاب و پوشش اسلامی قطعاً به سود بانوان است، افزود: زندگی صدیقه طاهره را ببینید، حضرت نسبت به نامحرمان حساسیت زیادی داشتند.

وی با بیان‌اینکه اسلام بهترین نگاه را به زن دارد و در غرب و اروپا نگاه به زن نگاه ابزاری و تبلیغاتی و مادی و جنسی است، گفت: نگاه اسلام به زن نگاه تکاملی و نگاه تکریم است.

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان‌کرد: در قرآن دو سوره نساء و مریم به نام زنان نامگذاری شده و سوره‌ای به نام رجال در قرآن نداریم.

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به اینکه خواب آشفته آمریکا برای غرب آسیا بدون تعبیر ماند و نمونه روشن شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه، طوفانی است که گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی بر ‌پاکردند که شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است، ادامه داد: این طوفان نقشه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به ‌طور کامل دچار شکست کرد.

وی با بیان‌اینکه کشتی خاورمیانه جدید در سواحل غرب آسیا به گل نشست، تصریح‌کرد: اکنون بهترین زمان برای اجرایی‌ شدن طرح همه‌ پرسی از فلسطینیان است که امام خامنه‌ای پیشنهاد دادند.

حجت‌الاسلام حبیبی اضافه‌کرد: طرح همه ‌پرسی تجربه موفقی است که نمونه‌های مشابه آن در آفریقای‌ جنوبی سبب پایان یافتن آپارتاید و تبعیض نژادی شد.

امام جمعه خمام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جغرافیای سیاسی غرب آسیا به‌ دست مقاومت در حال تغییر است اما خاورمیانه جدید و معامله‌ قرن به تاریخ پیوست، افزود: نشانه‌های آشکار آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا کاملا نمایان شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: ادبیات مقاومت انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده و امروز جبهه مقاومت همان بسیج لبنان، سوریه، عراق، یمن و بسیج فلسطین است و ان‌شاء‌الله هسته‌های بسیجی در اروپا و آمریکا هم تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حبیبی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: دو قطبی‌سازی می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را جذاب کند و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم آورد.

خطیب نماز جمعه خمام با بیان‌اینکه البته دو نوع دو قطبی داریم حقیقی و کاذب و در اندیشه‌های امامین انقلاب دو قطبی حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیر انقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب ‌محمدی(ص) و اسلام آمریکایی، پا برهنه‌ها و مُرفهین بی‌درد، خیر و شر، ایمان و رذالت و... به چشم می‌خورد، گفت: جریان‌های غیر انقلابی در کشور با دو قطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند، مثلا با دو قطبی‌سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک‌ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه، و صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ قصد دارند مردم را وادار به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند.

وی ادامه داد: دو قطبی‌های کاذب، باعث تخریب چهار راهبرد انتخاباتی «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» خواهد بود.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اظهارکرد: مسئله فرهنگ و صف‌ آرایی فرهنگی در مقابل دشمن را جدی بگیرید، این آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام.

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه دشمن از طریق کتاب، روزنامه، رادیو، تلویزیون و صداهای بیگانه و خبرگزاری‌ها و جعل خبر و تولید انواع و اقسام وسایل فرهنگی ما را محاصره می‌کند، افزود: برای دفاع از حقیقت اسلام و انقلاب، حرف گفتنی و سرمایه و ذخیره‌ی فرهنگی زیادی داریم.

وی درمانگاه شهر خمام را شبیه به موزه و آثار باستانی دانست و خاطرنشان‌کرد: این درمانگاه در شان مردم خمام و پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زحمتکش نیست.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه درمانگاه خمام نیاز به مرمت، بازسازی و زیباسازی دارد، ادامه داد: امیدوارم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی فکری برای مرمت این مرکز بکنند.

وی از دادستان خمام به‌خاطر نامه‌نگاری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره کمبود بعضی ازتجهیزات ودستگاه دیالیز تشکر کرد و افزود: از خیرینی که در این خصوص ورود کرده و کمک کردند، نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه خمام با بیان‌اینکه یادواره شهدای بخش چوکام بسیار باشکوه وآبرومندانه برگزارشد، تصریح‌کرد: از همه دست‌اندرکاران این مراسم معنوی تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه بزودی یک مهمان بسیار عزیز به شهرستان خمام خواهد آمد و مهمانی که در آسمان‌ها معروف است ولی در زمین مشخص نیست و پدر و مادر و خانواده‌شان معلوم نیست، ادامه داد:  ازمسئولان اجرایی ومسئولین شهری برای  آماده کردن جایگاه شهید گمنام تشکر می‌کنم و باید همه‌ی گروه‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی و مردم عزیز برای این شهید غریب سنگ تمام بگذارند تا دراین شهر احساس غریبی نکند.

کد خبر 1737813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha