کمک ۲۳۰ میلیاردی شهرداری مشهد برای تجهیز و بهسازی مساجد در ۶ماه اول ۱۴۰۲

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به منظور تجهیز و بهسازی مساجد در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه برای ۴۸۵ مسجد اختصاص داده ‌شده است.

محمد اسکندرنژاد در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مسجدمحوری یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری در دوره ششم است و برنامه های متنوعی را چه در حوزه تعریف اقدامات فرهنگی و اجتماعی و چه در حوزه عمرانی در این خصوص در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات عمرانی برای مساجد شهر تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون به ۴٨۵ مسجد در سطح شهر مشهد بودجه اختصاص یافته که در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ این بودجه ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

اسکندرنژاد در خصوص نحوه انتخاب و تخصیص بودجه به مساجد گفت: از ابتدای سال تا کنون به از ٣۵٠ مسجد بازدید به عمل آمده که به تعداد ٣٠٠ مسجد در این بازدید ها بودجه بهسازی و تجهیز اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این بودجه در قالب پروژه های زودبازده ای بوده که براساس نظر مردم و شوراهای اجتماعی محلات درنظر گرفته‌شده است. در این پروژه ها نیز ١٨٢ مسجد برای تجهیز و بهسازی معرفی شده اند.

معاون توسعه و منابع مدیریت در ادامه در خصوص نحوه هزینه کرد این مبالغ گفت: این بودجه ها شامل احداث خانه عالم، احداث خانه خادم، ایجاد مرکز فرهنگی و ارزشی مجاور مساجد، کمک به احداث مساجد، بهسازی و تکمیل نماهای مساجد سطح شهر، تجهیز سالن های ورزشی مساجد، تکمیل کانون های فرهنگی مساجد و تعمیر و تجهیز مساجد می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1737844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha