ماجرای حدیث کساء از پناه بردن پیامبر به حضرت زهرا سلام الله علیها شروع می شود

امام جماعت مسجد امام حسین علیه‌السلام کرمان در شرح حدیث کساء توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام مهدی دسترنج، در سلسله نشست‌های شرح حدیث کساء که این ایام در مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه قصه حدیث کساء از پناه بردن پیامبر به حضرت زهرا شروع می شود؛ افزود: پناه بردن پیامبر به حضرت زهرا سلام الله علیها نکته مهمی است زیرا حضرت مثل یک مادر از رسول خدا مواظبت و برای ایشان مادری می کرد.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر افزود: ائمه که خود حجت های الهی هستند به حضرت زهرا سلام اللخ علیها متوسل می شدند از جمله اینکه امام باقر علیه‌السلام فرمودند ما از این اسم "یا فاطمة الزهرا" طلب شفا می‌کنیم.

وی در ادامه شرح حدیث کساء با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها، پیامبر را در پناه خدا قرار می دهد؛ گفت: نکته این است توسل به اهل بیت با توکل بر خداوند منافاتی ندارد و اهل بیت ما را به خدا می رسانند و این منافاتی با توحید ندارد.

حجت‌الاسلام دسترنج به بهانه اشاره حدیث کساء به کساء یمانی به جایگاه یمن و یمنی‌ها در اسلام اشاره و تصریح کرد: مکان و زمان در اشیاء تاثیرگذار هستند مثل نمازی که در مسجد خوانده می‌شود و روایات عجیبی درباره یمن هست از جمله اینکه اولین گروهی که دعوت حضرت ابراهیم برای حج را اجابت کردند، یمنی‌ها بودند.


وی شیعه بودن ایرانی‌ها را هم به برکت یمنی‌ها دانست و در این باره به گسترش تشیع در قم توسط اشعریون یمن استناد کرد و ادامه داد: مالک اشتر، هانی بن عروه، حجربن عدی، کمیل، مقداد و اویس، یمنی بودند و امروز هم می بینید یمن در دفاع از غزه چه می کند.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه‌السلام با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها پس از آوردن کساء به چهره پیامبر می‌نگریستند؛ نگاه ارتباط موثر عاطفی بین اعضای خانواده را از جمله نگاه محبت آمیز فرزندان به والدین را مورد تاکید قرار داد و در همین زمینه یادآور شد: کسانی که دم از زن، زندگی و آزادی می زنند، نامه امام راحل به همسرشان را ببینید تا بدانند زن؛ زندگی آزادی یعنی چه؟!

وی با افزودن این مطلب که امام علی علیه السلام فرموده اند هر وقت نگاه به صورت فاطمه می کنم غم‌ها از بین می رود، سوال کرد: آیا امروز هم کسی می تواند اینگونه مایه آرامش همسر خود باشد؟

حجت‌الاسلام دسترنج با اشاره به عبارات بعدی حدیث کساء تاکید کرد: حضرت زهرا فرمودند صورت پدرم مانند ماه می‌درخشید لذا ما باید خوبی‌های یکدیگر را ببینیم، به زبان بیاوریم و آن را منتشر کنیم.

وی نورانیت چهره را متاثر از عبادت دانست و با این تذکر که موارد آرایشی برای کسی نورانیت نمی‌آورد؛ تصریح کرد: هر رنگ غیر خدایی، رنگ می بازد اما نورانیت چهره اگر از دل باشد تا ابد می ماند.

حجت الاسلام دسترنج در بخش دیگری از سخنانش به تعبیر " بضعه منی" پیامبر اشاره کرد که حضرت زهرا سلام الله علیها را پاره تن خود می داند و اظهار کرد: این موضوع حتی در روایات اهل سنت هم هست.

کد خبر 1737999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha