تجلی سبک زندگی قرآنی در سیره حضرت فاطمه(س) متبلور است

جانجانی گفت: تجلی سبک زندگی قرآنی در سیره حضرت فاطمه(س) متبلور استو شناخت و معرفت به معارف آن بانوی والامقام مقدمه نهادینه کردن روش و سیره ایشان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است و نسخه‌ای کامل برای یک زندگی سالم است.

 زهرا جانجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی در سیره فاطمی تجلی یافته است، گفت:حضرت فاطمه(س) هر چند که رسیدگی به امور خانه و خانه داری را در اولویت کاری خویش قرار داده ولی این بدان معنا نبوده است که از حضور در مجامع عمومی و صحنه های سیاسی  در وقت ضرورت  خود داری ورزد و یا آن را حرام و ممنوع بداند بنابراین آن حضرت با جدیت به ایفای نقش سیاسی و اجتماعی خویش می‌پرداخت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: فاطمه (س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو و مطیع برای امیر مؤمنان علی(ع) بود. روایت است هنگامی که علی (ع) به فاطمه (س) می‌نگریست، غم و اندوهش برطرف می‌شد.

وی با اشاره به اینکه سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، خاطر نشان کرد:  ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند. ایشان همیشه رسیدگی به فرزندان را در اولویت قرار می داد.

جانجانی تصریح کرد:امروز بیش از هر زمان دیگری به درک سبک زندگی فاطمی نیازمندیم و باید برای ترویج آن تلاش کنیم چرا که نتیجه نزدیک شدن به سبک زندگی قرآنی و فاطمی ارمغانش آسایش و راحتی است لذا  سبک زندگی فاطمی برترین الگو برای خانواده است و شناخت و درک سیره حضرت فاطمه(س) ما را از بند مشکلات بسیار زندگی امروز نجات می‌دهد که امیدست آن را درک کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه اظهار کرد: سیره و رفتار حضرت فاطمه(س) در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی راهگشای حق و حقیقت است و باید سبک زندگی فاطمی را در پرتو صبر در جامعه تبیین کنیم و هر یک از ما می‌توانیم در این مسیر مبلغ باشیم و برای این امر تلاش کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا اسوه و الگو بودن ایشان برای دختران و بانوان جامعه امروز ماست. ایشان برای تمامی زنان مسلمان مایه مباهات و از هر نظر الگوی واقعی برای اهل ایمان هستند. در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، فاطمه(س) سیده زنان این امت و مؤمنین و سرور بانوان جهان و بانوی بانوان اهل ایمان معرفی شده و ما می‌توانیم از این ویژگی ایشان استفاده کنیم.

کد خبر 1738002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha