اردوگاه‌های دانش آموزی کرمان برای پذیرایی از زائران حاج قاسم باید تجهیز شوند

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از مجموع ۲۳ اردوگاه آموزش و پرورش ۱۶ اردوگاه فعال است که به جز اردوگاه جوادیه، هیچ کدام امکان اسکان شبانه ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان، عصر شنبه(۱۸ آذر) با حضور استاندار در هتل آسمان برگزار و در خصوص تعیین تکلیف اعتبار اختصاص یافته به اردوگاه‌های دانش آموزی "شهید باهنر" و "جوادیه"  از طرف دفتر معاون اول رئیس جمهوری بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام سیداصغر سادات حسینی با این مقدمه که کرمان بعد از شهادت حاج قاسم یکی از شهرهای مورد استقبال به ویژه در ایام سالگرد است؛ گفت: از مجموع ۲۳ اردوگاه آموزش و پرورش ۱۶ اردوگاه فعال است که به جز اردوگاه جوادیه، هیچ کدام امکان اسکان شبانه ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این در حالی است که‌ ظرفیت اسکان شبانه‌روزی در اردوگاه جوادیه هم محدود و در صورت تجهیز، حداکثر تا ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

وی با متذکر شدن این مطلب که همه اردوگاه‌های دانش‌آموزی باید خوابگاه داشته باشند، خواستار استفاده از ۵ درصد اعتبار تملک دارایی‌ها حداقل برای دو اردوگاه شهید باهنر و جوادیه برای مهیا کردن زیرساخت‌ها شد.

حجت‌الاسلام سادات حسینی ادامه داد: اردوگاه شهید باهنر با ۶۸۰ هکتار در کوهپایه از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است اما حصارکشی نشده و این منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود و نیاز به ساخت خوابگاه هم دارد.

وی افزود: اردوگاه جوادیه با توجه به‌ نزدیکی آن به گلزار شهدا باید تجهیز و خوابگاه‌های آن افزایش یابد زیرا با توجه به گستردگی استان که دانش‌آموزان جنوب هم نیاز به خوابگاه آن دارند؛ از دیگر استان‌ها نیز هر روز متقاضی حضور در کرمان هستند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم در این جلسه بر لزوم ایجاد ظرفیت در اردوگاه‌های دانش‌آموزی و ضرورت مشارکت وزارت آموزش‌ و پرورش برای ساخت اردوگاه شهید سلیمانی تاکید کرد.

کد خبر 1738010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha