۲ سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

قناعت گفت: با کمک سازمان انرژی هسته ای دو سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی استان تا دهه فجر آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امشب در نشست با معاون سازمان انرژی هسته ای اظهار کرد: استان خراسان جنوبی محصولات استراتژیک مهمی همچون زعفران، زرشک و عناب دارد، ۹۸ درصد زرشک دنیا مربوط به خراسان جنوبی است که باید ارزش افزوده آن ایجاد شود.


وی با اشاره به وجود ۶ آفت کشاورزی در محصولات خراسان جنوبی، افزود: کشاورزان از این موضوع بسیار رنج می برند که اگر پرتودهی محصولات انجام شود و ما جلوی ضایعات کشاورزی را بگیریم؛ زنحیره ارزش ما افزوده می شود.

قناعت با بیان اینکه هر چقدر که برای سازمان انرژی هسته ای مقدور است باید کمک کنند چراکه یک چهارم محصولات را کشاورزان به دلیل آفت دور می ریزند، افزود: با پرتودهی ۱۰۰ درصد کشاورزان سود می برند و مردم پای کار هستند و بیشتر رجال علمی ما در خصوص انرژی هسته ای فقر اطلاعاتی دارند و فکر می کنند از انرژی هسته ای تنها در تولید برق و انرژی می توان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم تا زیربنا و شالوده این کار در استان باشیم و تا دهه فحر آینده با کمک سازمان انرژی هسته ای دو سامانه پرتودهی راه اندازی خواهد شد تا محصولات زعفران و زرشک استان آفت کشی و سالم سازی شود.  

وی ادامه داد: یک سامانه پرتودهی را دولتی و یک سامانه پرتودهی را با کمک بخش خصوصی در برنامه خواهیم داشت و خراسان جنوبی می تواند در این خصوص به استان های همجوار هم خدمت ارائه کند.

کد خبر 1738055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha