خیر شیروانی سه باب مغازه و یک قطعه زمین وقف قرآن کرد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: واقف خیراندیش قاسمعلی صاحب نسق، سه دربند مغازه و یک قطعه زمین را به نیت امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت و قرآن کریم وقف کرد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این دومین وقف خانواده خیر صاحب نسق است و بیش از این همسر ایشان ۳۰۰ متر مربع زمین مسکونی را به نیت مذهبی وقف کرده بودند.

وی ضمن تشکر و قدرانی از کار بزرگ و خیرخواهانه خیر شیروانی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته، ۶ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که بزرگترین آن به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال به نیت امامزاده حمزه رضا(ع) ایجاد شده است.

علیپور با اشاره به اینکه بیشتر وقف‌ها در ماه محرم صورت می‌گیرد عنوان کرد: هم اینک ۸۰ درصد نیات وقفیات این شهرستان، اطعام و عزاداری سیدالشهدا (ع) است که لازم است وقف در بحث‌های قرآنی، مسائل مورد نیاز جامعه، ازدواج، نیازمندان، حوزه علمیه، بیماران و اعیاد ائمه در اولویت است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان خواستار مشارکت بیشتر موقوفات در حوزه قرآنی و نیازهای روز جامعه شد و بیان کرد: متأسفانه در شهرستان در زمینه نیّت قرآنی و نیازهای اجتماعی روز جامعه از قبیل کمک به بیماران و مستمندان و ایتام، موقوفه کم داریم که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شود.

 علیپور اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای شاهد هستیم خیرات استمرار دارد، به برکت موقوفاتی است که عده‌ای خیراندیش و دوراندیش که حتی برای دوران پس از مرگ خودشان هم به فکر دیگران بودند، از خود یادگار گذاشته‌اند و این نشان از برکات وقف دارد.

 وی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۹۷۸ موقوفه و سه هزار و ۲۴۳ رقبه است که بیشترین رقبات استان خراسان شمالی مربوط به این شهرستان است و بزرگترین موقوفه شهرستان، منصور خواجه است.

کد خبر 1738082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha