آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند/ درخواست امداد هوایی برای اطفای حریق

حادثه آتش‌سوزی‌ در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند در حالی صبح امروز یک شنبه (۱۹ آذر) به وقوع پیوست که تاکنون یکی از مخازن میعانات آتش گرفته و همچنان آتش‌نشان‌ها در حال مهار آتش هستند و استاندار خراسان جنوبی، درخواست هواپیما و بالگرد امدادی برای اطفای حریق مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به تهران و خراسان رضوی داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ساعت ۸:۴۵ امروز یک شنبه (۱۹ آذر) در حالی وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گزارش شد که در همان ساعات نخست، نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی و اوژانس در محل حاضر شدند.

بعد از گذشت حدود ۷ ساعت از آتش سوزی، هیچ تلفات جانی گزارش نشده است و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است. در همان ابتدای این حادثه واحدهای مجاور از نیروی انسانی تخلیه و سه تیم آتش نشانی بیرجند، یک تیم از فرودگاه و یک تیم از شرکت نفت به منطقه اعزام شد.

طبق اعلام علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند این مخزن مربوط به مجموعه شرکت آذران صنعت بوده که ۱۷ مخزن داشته و بالغ چهار میلیون لیتر میعانات در این مخازن وجود دارد.

نشست مدیریت بحران حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ساعتی پیش برگزار شد. با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار خراسان جنوبی، درخواست هواپیما و بالگرد امدادی جهت اطفای حریق به تهران و خراسان‌ رضوی داده شده است. 

بر اساس این گزارش، وزیر کشور در ارتباط تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، جویای آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شد. جواد قناعت در این ارتباط تلفنی به تشریح اقدامات دستگاه های اجرایی درخصوص مدیریت بحران پیش آمده پرداخت. 


آمادگی کامل تمامی دستگاه های اجرایی، استفاده از تمامی ظرفیت ها، تشکیل مستمر ستاد بحران استان و... از مواردی بود که در این گفتگوی تلفنی ارائه شد. 

گفتنی است، ساعتی قبل مخزن در مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که در حال سوختن بود، بر اثر شدت حرارت منفجر شد.

کد خبر 1738112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha