تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند

لامعی با اشاره به اینکه در دانشگاه بیرجند شاهد افزایش ۲ درصدی دانشجویان نسبت به سال گذشته بوده ایم، گفت: در مجموع حدود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی- رئیس دانشگاه بیرجند- امروز (۱۹ آذر) در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری دانشجویان خراسان جنوبی در محل دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه محیطی علمی و پویا است و جا دارد در کنار مباحث علمی به عرصه های فرهنگی و دینی هم احترام خاص گذاشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محیط جوان و پر انرژی است و دوستداران نظام و انقلاب به این محیط نگاه امیدوارانه دارند، گفت: دانشجو به عنوان سه قشری محسوب می شود که در جامعه نفوذ قوی دارد و سبب شده که جایگاه دانشجو در جامعه ویژه باشد.

لامعی گریزی به روز دانشجو زد و گفت: روز استکبارستیزی نماد مقابله و آرمان خواهی دانشجویی ایرانی است و امسال در دانشگاه بیرجند برنامه های متنوعی از جمله نشست سخنگوی دولت با دانشجویان داشت که نمایندگانی از تشکل ها و فعالان فرهنگی مطالبات خود را بیان کردند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در طلیعه روز داشجو و این هفته که به مناسبت روز دانشجو برگزار می شود سعی می شود فضای شادی را مهیا کنیم و امشب مراسم تکریم از مدال آوران دانشگاه را خواهیم داشت چراکه دانشجویان در مسابقات روسیه افتخار آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه معاونت کلیدی ما است چراکه در کنار دفتر نهاد مقام معظم رهبری سکانداری فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد، گفت: ایده برگزاری هفته فرهنگ به وزارت علوم از دانشگاه بیرجند ارائه شد.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: فرهنگ فضایی است که در نفس می کشیم و به مثابه روحی در بدن جریان دارد و موجبات نشاط جان را فراهم می کند.

وی بیان کرد: امروز نمایشگاه توانمندی های فرهنگی دانشجویان در عرصه های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه ها شاهد کاهش اقبال دانشجو مواجه بوده اند، گفت: در دانشگاه بیرجند شاهد افزایش ۲ درصدی دانشجویان نسبت به سال گذشته بوده ایم، در مجموع حدود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند.

کد خبر 1738115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha