انصارالله: ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت اسرائیل در پاسخ به حق وتوی آمریکا صورت می‌گیرد

انصارالله یمن تاکید کرد که تصمیم نیروهای مسلح یمن مبنی بر جلوگیری از عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی در پاسخ به وتوی آمریکا علیه توقف جنگ در غزه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النشره، عبدالله العجری، عضو شورای سیاسی جنبش « انصار الله» یمن در شبکه های اجتماعی گفت: تصمیم نیروهای مسلح یمن برای جلوگیری از ورود کشتی‌های عبور کننده  از دریای سرخ و دریای عرب به سمت رژیم صهیونیستی در واکنش به استفاده ایالات متحده آمریکا از حق وتوی خود علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ شورای امنیت درباره غزه صورت خواهد گرفت.

وی آمریکا و اسرائیل را مسئول گسترش درگیری و تهدید ثبات منطقه دانست و افزود: آمریکا با این اقدام خود به خاطر رژیم صهیونیستی خارج از اجماع بین المللی به عنوان یک کشور سرکش عمل کرده است.

وی تاکید کرد: اگرچه ارتش یمن بر امنیت تجارت بین‌الملل تاکید دارد، اما آمریکا و اسرائیل با قیام علیه اراده بین‌المللی و به خاطر بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی مسئول هرگونه خطر در تجارت بین‌المللی و خطوط دریایی هستند و باعث تهدید امنیت و بی ثباتی منطقه هستند.

بنابراین گزارش، صنعا از نخستین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با تمام قوا به حمایت از مقاومت فلسطین ادامه داده است.

نیروهای مسلح یمن نیز گفته‌اند:  هر کشتی که به سمت دشمن اسرائیلی حرکت کند، هدف قانونی نیروهای یمنی قرار خواهد گرفت و این نیروها نسبت به همکاری همه کشتی‌ها و شرکت ها با بنادر اسرائیل هشدار داده‌اند.

کد خبر 1738133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha