سمینار بین‌المللی «تبادل فرهنگی در تاریخ اسلام: گذشته و حال» در هند

دانشکده مطالعات اسلامی در دانشگاه اسلامی «علگیر» هند، سمینار بین‌المللی «تبادل فرهنگی در تاریخ اسلام: گذشته و حال» را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « indiaeducationdiary»، دانشکده مطالعات اسلامی در دانشگاه اسلامی «علگیر» هند، سمینار بین‌المللی «تبادل فرهنگی در تاریخ اسلام: گذشته و حال» را برگزار خواهد کرد.

این سمینار در بازه زمانی ۳۹ تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۰ تا ۱۱ بهمن) به همت انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه علیگر، برگزار می‌شود.

پروفسور «عبدالحمید فضیلی»، رئیس و مدیر این سمینار، گفت: تبادلات بین فرهنگی در تاریخ اسلام میراثی دیرپای بر جای گذاشته و به تبادل جهانی دانش و توسعه حوزه های مختلف هنر و علوم کمک زیادی کرده است.

وی افزود:به منظور بررسی این میراث‌ها و یافتن ارتباط آنها با جوامع بشری مدرن، این سمینار تبادلات علمی عمیق‌تری را بین دانشمندان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان تسهیل می کند.

دکتر «بلال احمد کوتی» از برگزارکنندگان این سمینار هم گفت که افراد می‌توانند مقالات پژوهشی خود را برای این سمینار در موضوعات بی شماری از جمله عصر طلایی اسلام، اسپانیای مسلمانان (اندلس)، تجارت و بازرگانی، مبادلات علمی و ریاضی، هنر و معماری، ادبیات و شعر، پزشکی و مراقبت های بهداشتی، گفتگوهای مذهبی و فلسفی و تاثیر بر سایر فرهنگ‌ها ارسال کنند.

دانشگاه اسلامی علیگر پش از این اعلام کرده بود که مرکز فلسفه اسلامی و دانشکده مطالعات اسلامی را با هدف ایجاد بستری برای مطالعات و گفتگوهای بین دینی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی خواهد کرد.

دانشگاه علیگر اعلام کرده بود که این مرکز مسائل اساسی فلسفه اسلامی را در بافت تاریخی - فرهنگی آن بررسی خواهد کرد و همچنین برای ارائه درک عمیق تری از اندیشه، فرهنگ و تمدن اسلامی، مسائل اسلامی را مرور می‌کند.

این مرکز همچنین گفتگوهای بین ادیانی، سمینارها، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌هایی درباره عرفان و فلسفه اسلامی برگزار کند.

کد خبر 1738138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha