«نشر خوبی‌ها» محور برنامه‌های ایام فاطمیه در مریوان است

حجت‌الاسلام ورهرام گفت: در ایام فاطمیه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با محوریت سبک زندگی فاطمی با عنوان «نشر خوبی‌ها» در این شهرستان‌برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام حسن ورهرام به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور در منزل «سلما تال» مادر نمونه دارای پنج فرزند نمونه و همسرنابینا، با بیان اینکه، یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دین مبین اسلام مطرح است و اساس شکل گیری هویت خانواده را تشکیل می‌دهد، جایگاه و نقش زن در خانواده است؛ زیرا رابطۀ تنگاتنگ با سعادت و شقاوت خانواده دارد و شخصیت فرزندان متاثر از فاعلیت او است، زن مسلمان از یک سو وظیفۀ مادری و از سوی دیگر وظیفۀ همسری را بر عهده دارد.

وی گفت: ضروری است که زن به جایگاه و نقش‌هایی که در خانواده ایفا می‌کند، آگاهی داشته باشد تا بتواند روابط خانوادگی را سامان دهد و تاثیرگذار و سازنده باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان ابراز داشت: نقش تربیتی مادر می‌تواند در دوران قبل از بارداری، دوران بارداری، شیردهی و بعد از آن مورد بررسی قرار گیرد، از جمله موارد مهم تربیتی در دوران قبل از بارداری، خودسازی و معرفت‌های معنوی مادر و در دوران بارداری، اعتقادات و ایمان مادر در دوران شیردهی تربیت دینی کودک و بعد از آن پرورش صفات اخلاقی و… است.

وی افزود: مادر همواره تلاش می‌کند اعتماد و امنیت را در محیط خانواده برای فرزند خود ایجاد کند؛ شاید بتوان گفت اعتماد و امنیت فرزندان مهم‌ترین نتیجه تأثیر مادر در تربیت آن‌ها است، چراکه یک مادر آگاه همواره تلاش می‌کند به فرزندش بیاموزد که چگونه باید به افراد دیگر اعتماد کند؟ و همچنین چطور می‌تواند یک انسان قابل اعتماد باشد.

کد خبر 1738200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha