بخش استادیار به مدرسه تئاتر شبستان افزوده شد

عالم‌بخش از افزوده شدن بخش استادیار یا استادهمراه به مدرسه تئاتر شبستان خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال بالا بوده و ظرف سه هفته گذشته ۲۰۰ اثر نمایشی توسط استادان بچه‌های مسجد مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و نکات مدنظر به آنها ارائه شده است.

حسین عالم بخش در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جدیدترین تحولات مدرسه تئاتر شبستان، بیان کرد: از بخش های جدید این مدرسه که از یک ماه قبل به صورت نامحسوس کلید خورد و از هفته گذشته رسماً و با ابلاغ به استان ها فعالیت خود را آغاز کرده، بخش استادیار یا استادهمراه است که از طریق سامانه bachehayemasjed.ir در دسترس گروه های نمایش کانون های فرهنگی هنری قرار دارد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در این بخش چهار تن از استادان مجرب عرصه تئاتر یعنی حسین شوندی و محسن سلیمانی در تئاتر کودک و نوجوان و بزرگسال، مهدی دریایی در تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی و خانم ساغر لطفی نژاد در بخش بانوان، تئاتر کاغذی و تئاتر بانوان با بچه های مسجد و گروه های نمایش کانون های مساجد در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: این استادان علاوه بر تجرب در رشته تخصصی خود، در تئاتر مسجدی نیز تبحر بالایی دارند و سال ها به عنوان استاد و مدرس، نویسنده و کارگردان، دبیر جشنواره های مختلف، برنامه ریز و سیاستگذار جشنواره های مختلف و شناخته شده فعالیت کرده اند.

عالم‌بخش درباره اهدافی که با اجرای طرح استادیار در مدرسه تئاتر شبستان دنبال می شود، تأکید کرد: این اقدام زیرساخت های فرهنگی هنری نمایش مسجدی را تقویت و تثبیت و به کادرسازی کمک می کند.  

وی درباره سازوکار همراهی این استادان با بچه های مسجد و گروه های نمایش کانون های مسجدی، ابراز کرد: استادان نمایش ها و تولیدات بارگذاری شده در سامانه بچه های مسجد را بازبینی و از طریق تماس تلفنی یا ویدئویی راهنمایی های لازم را ارائه می کنند، یادآوری نکاتی که به ارتاقی کیفی کار کمک می کند و مطالبه کارهای بعدی از دیگر محورهای همراهی این استادیاران است.

عالم‌بخش تأکید کرد: علاوه بر این، چگونگی تولید و اجرای نمایش در مسجد، ارائه مشورت برای اجرای نمایش های مسجدی در دیگر اماکن و داشتن اجراهای بهتر و موثرتر از دیگر محورهای مشاوره ای این استادان برای گروه های نمایش کانون ها است.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره میزبان استقبال بچه های مسجد و گره های نمایش کانون ها از این طرح جدید مدرسه تئاتر شبستان، بیان کرد: ظرف سه هفته گذشته ۲۰۰ اثر نمایشی بازبینی و نکات مدنظر که سبب ارتقای کار بچه های مسجد می شود، به آنها ارائه شده است.

عالم بخش درباره افق کاری مدرسه تئاتر شبستان تا پایان سال، خاطرنشان کرد: این مدرسه در پایان هفته جاری به صورت کارگاه آموزشی دوروزه و حضوری در استان البرز برگزار می شود. برای استمرار برگزاری مدرسه هم به تناسب تقاضای استان ها عمل می کنیم یعنی اگر شرایط و ظرفیت و تقاضا باشد دامنه برگزاری مدرسه به دیگر استان های متقاضی نیز می رسد.

کد خبر 1738208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha