تنها پایگاه آموزش مستمر به جوانان بعد از خانواده، مسجد است

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه مساجد تنها پایگاه بعد از خانواده در حوزه آموزش مستمر به کودکان، نوجوانان و جوانان است، گفت: در مساجد ارکانی فعالیت می کنند که سبب جذب جوانان و نوجوانان به نماز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی ناصر، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز ۱۹ آذرماه در کمیته فرهنگی سی امین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه مساجد تنها پایگاه بعد از خانواده در حوزه آموزش مستمر به کودکان، نوجوانان و جوانان است، گفت: در مساجد ارکانی فعالیت می کنند که سبب جذب جوانان و نوجوانان به نماز می شوند.

وی با یادآوری اینکه دوره مدیریت مسجد و شیوه های جذب نسل نو به نماز در مساجد را در استان اجرا کردیم، گفت: این دوره ویژه ائمه جماعات، روحانیون و طلاب پایه ششم به بالا بود که در قالب کارگاه یکروزه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی قرائتی با حضور ۱۳۰ شرکت کننده اجرا شد.

به گفته حجت الاسلام ناصر، این برنامه از مصوبات ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز است که با همراهی تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه برادران و با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان برگزار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: دوره مدیریت مسجد و شیوه های جذب نسل نو به نمازدر مساجد با هدف مدیریت و توانمندسازی ائمه جماعت مساجد و شیوه ارتباط با نسل نو و جذب جوانان و نوجوانان به نماز در مساجد اجرا شد.

وی بر ضرورت استمرار اجرای دوره های طرح محراب و معراج برای ائمه جماعت مساجد تاکید کرد و گفت: این دوره ها تنها تا برگزاری اجلاسیه نباشد بلکه در طول سال استمرار داشته باشد.

نماینده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان نیز با بیان اینکه دوره های آموزشی بعد از اجلاسیه نماز استمرار یابد، گفت: سپاه استان در راستای ترویج فرهنگ نماز، حلقه های صالحین را با همکاری معاونت پرورشی اجرا می کند، همچنین طرح شهید بهنام محمدی در تمام مقاطع تحصیلی استان زنجان در حال اجراست.

احمدی تبار بر ضرورت برگزاری همایش سالانه ارکان تربیتی مساجد در استان تاکید کرد و گفت: از طریق این همایش الگوهای برتر مساجد به عموم مردم معرفی می شود.

کد خبر 1738215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha