افزایش نظارت بر اصناف در عدم به کارگیری نوجوانان و کودکان در مشاغل

همدمی بر افزایش نظارت بر اصناف در عدم به کارگیری نوجوانان و کودکان در مشاغل شهرستان آستارا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، یاسر همدمی امروز(یکشنبه، ۱۹ آذر) در جلسه کارگروه حمایت از اطفال و نوجوانان که در محل دادگستری برگزار شد بر افزایش نظارت بر اصناف در عدم به کارگیری نوجوانان و کودکان در مشاغل در آستارا تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا توجه به این موضوع را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط این مسئله را همواره مورد توجه و دستور کار خود قرار دهند.

وی از ثبت ۱۶ مورد کودک آزاری در شهرستان آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح‌کرد: از این تعداد کودک آزاری به ثبت رسیده، ۹ مورد کودک دختر و ۷ مورد کودک پسر است.

همدمی با بیان‌اینکه با بررسی کارشناسان تیم‌های سیار بهزیستی ۷ مورد آسیب جسمی، ۶ مورد آسیب عاطفی و روانی و ۳ مورد غفلت و بی توجهی به ثبت رسیده است، گفت: مدعی‌العموم در راستای اعمال و اجرای صریح قانون و حمایت از اطفال و نوجوانان به طور جدی ورود می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا نقش نظارت والدین و خانواده‌ها در جلوگیری از گرفتار شدن نوجوانان در دام مواد مخدر و اعتیاد را با اهمیت عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش حیاتی دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با آموزش نوجوانان در مدارس و پرکردن خلاهای آموزشی آسیب‌های مربوط به این حوزه را به حداقل برساند.

همدمی بر مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه مدیریت مبارزه با مواد مخدر در راستای جلوگیری و مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد و گفت: بهزیستی باید با مدیریت این حوزه در جهت جلوگیری از اعتیاد سرپرستان خانوار به این بلای خانمان سوز تمام توان خود را به کار بسته تا به خانواده کمترین آسیب از این مورد وارد شود.

کد خبر 1738258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha