آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مهار شد

قناعت گفت: خوشبختانه در ساعات پایانی عصر امروز شاهد فروکش آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و تقریباً می‌توان گفت که آتش مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت یکشنبه شب در گفت و گو با خبر 20 شبکه خاوران اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متأسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد، افزود: برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم تا رعایت فاصله 500 متری انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آنقدر زیاد و به گونه‌ای بود که ما شاهد انفجارهایی در مخازن بودیم، بیان کرد: از مجموع 18 مخزن پری که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، 15 مخزن تاکنون منفجر شده و سوخته اند و سه تا باقی است.

قناعت اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌ها و خودروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت صحنه را بر عهده داشتند.

به گفته وی؛ امشب و فردا صبح پایش صورت می گیرد تا مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود.

وی با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

کد خبر 1738264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha